۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴

انتشار اطلاعات هک شده دموکرات‌ها در وب

ایتنا- برخی مقامات آمریکایی حملات هکری را به دولت روسیه نسبت داده و هدف از این کار را تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ دانسته‌اند.
انتشار اطلاعات هک شده دموکرات‌ها در وب


پس از هک شدن اطلاعات مربوط به اعضای حزب دموکرات، آدرس، شماره‌های تلفن همراه و ایمیل‌های این افراد به طور گسترده در فضای مجازی پخش شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، فرد یا افرادی با عنوان مستعار Guccifer 2.0 داده‌های یاد شده را از روز جمعه در وب‌سایتی در دسترس همگان قرار داده‌اند. گفته می‌شود این اطلاعات در جریان حمله هکری به شبکه رایانه‌ای ستاد انتخاباتی حزب دموکرات سرقت شده است. ظاهرا این حمله در اواخر ماه جولای رخ داده است.

افشاگران این اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اظهار داشته اند: حالا زمان افشاگری است. ممکن است همه شما در مورد هک ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها چیزهایی شنیده باشید. همانطور که می‌بینید من وقتم را تلف نکرده بودم. این کار از هک کردن کمیته ملی دموکرات‌ها هم ساده‌تر بود.

پیش از این انتشار برخی ایمیل‌ها و نامه‌نگاری‌های داخلی دموکرات‌ها و شخص هیلاری کلینتون توسط هکرها و در سایت ویکی‌لیکس برای نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری رسوایی به بار آورده بود. بر اساس یکی از ایمیل‌های افشا شده هیلاری کلینتون از شکل‌گیری گروه تروریستی داعش حمایت کرده و آن را ابزاری موثر برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن در منطقه می‌دانست.

برخی مقامات آمریکایی این حملات هکری را به دولت روسیه نسبت داده و هدف از این کار را تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ دانسته‌اند. اما روسیه این ادعاها را تکذیب کرده است. این وضعیت نگرانی در مورد امنیت سیستم‌های رایانه‌ای دولتی در امریکا را هم تشدید کرده است.
کد مطلب: 44769
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام