۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶

تلاش برای افزایش استفاده ازفایل‌های تصویری اینترنت

ایتنا- گفته می‌شود در دنیا بیش از ۸۰ درصد ترافیک موبایل برای تماشای فایل‌های تصویری به کار می‌رود اما این آمار در ایران به مراتب پائین‌تر است.
تلاش برای افزایش استفاده ازفایل‌های تصویری اینترنت


محتوای ویدئویی در دنیا از پرطرفدارترین محتویات وب است که حجم بسیاری را نیز به خود اختصاص می‌دهد با این حال در ایران به دلایل متعددی مانند هراس از پایان زودهنگام حجم اینترنت، مشترکان اینترنت ترجیح می‌دهند کمتر به دانلود فایل‌های تصویری اقدام کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در این رابطه زمانی انتقادات بسیار مطرح شده و حتی برخی کارشناسان از اینکه هزینه دانلود یک فیلم سینمایی با اینترنت موبایل بیش از ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد گلایه‌های متعددی را مطرح کرده بودند.البته طی هفته‌های اخیر تغییراتی در قیمت اینترنت ایجاد شده اما با این وجود همچنان تماشای فایل‌های تصویری بخش نه چندان بالایی از مصرف اینترنت ایرانیان را شامل می‌شود و طبق صحبت‌های صورت گرفته تلاش بر آن است تا با طرح‌های مختلف و تولید محتوای غنی این رقم افزایش پیدا کند.

بر همین اساس طی ماه‌های گذشته قراردادهای متعددی به امضاء رسیده و بر اساس آن اینگونه اعلام شده که ارائه محتوای داخلی تولید شده توسط برخی شرکت‌های داخلی از سوی اپراتورهای ارائه دهنده موبایل با هزینه‌ای ۵۰ درصدی ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات با توجه به مصوبات جدید به نظر می‌رسد که مردم دیگر نباید نگران محتوای داخلی و پایان‌یافتن حجم‌ آن در این حوزه باشند؛ به طوری‌که قرار است سهم بازار ICT به خصوص در حوزه ویدئو به ۸۰ درصد برسد.

صادق عباسی‌شاهکوه با بیان این‌که به دنبال اجرایی شدن مصوبات جدید حدود ۲۰ درصد در اینترنت آزاد موبایل و ADSL کاهش تعرفه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش سهم بازار ICT به خصوص در حوزه ویدئو باشیم، تا این حجم به ۸۰ درصد برسد.

البته در کنار این اظهارات همچنان باید به نکته دیگری نیز توجه داشت و آن اینکه تا زمان به سرانجام نرسیدن جامع و قطعی این تلاش‌ها لازم است همچنان مشترکان به میزان و نوع مصرف حجم اینترنت خود دقت داشته باشند چراکه به گفته مدیرعامل همراه اول طی ماه‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداخت کرده‌اند، چراکه برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آنها به گونه درست انتخاب نشده است.

به گفته وحید صدوقی با توجه به افزایش سرعت اینترنت، بسته‌ برخی مشترکان در مدت زمان کوتاه‌تری تمام می‌شود که عدم مواجه با این مشکل نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد در تمام موارد فایل‌های تصویری ارسالی را مورد استفاده قرار ندهند، چراکه این موضوع بخش قابل توجهی از حجم آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد.
کد مطلب: 44722
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام