۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵

نرم‌افزاری هوشمند برای تقلید از شیوه نگارش انسان‌ها

ایتنا- به‌تازگی متخصصان نرم‌افزاری توانسته‌اند تا نرم‌افزاری جدید را طراحی کنند که می‌تواند موجب شود تا دست خط انسان‌ها قابل تقلید بوده و توسط کامپیوتر شبیه‌سازی شود.
نرم‌افزاری هوشمند برای تقلید از شیوه نگارش انسان‌ها


به‌تازگی متخصصان نرم‌افزاری توانسته‌اند تا نرم‌افزاری جدید را طراحی کنند که می‌تواند موجب شود تا دست خط انسان‌ها قابل تقلید بوده و توسط کامپیوتر شبیه‌سازی شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، یکی از مواردی که معمولا تقلید آن بسیار دشوار به‌حساب می‌آید را می‌توان دست خط افراد به‌ حساب آورد.

نحوه نگارش حروف مختلف توسط افراد معمولا به‌طور منحصربه‌فردی با افراد دیگر متفاوت است و همین امر نوعی از حالت یگانگی را به دست خط‌ها اضافه می‌کند.


با این‌ وجود سیستم نگارش توسط کامپیوتر معمولا از یک فرمت خاص تبعیت می‌کند که این فرمت در طول متون مختلف تفاوتی نخواهد داشت و به همین دلیل نیز متن‌های نوشته شده توسط کامپیوتر و انسان به‌راحتی قابل تفکیک هستند.

در این میان دانشمندان دانشگاه لندن توانسته‌اند تا نرم‌افزاری ویژه را طراحی کنند که می‌تواند با تحلیل کردن نحوه نگارش حروف و کلمات توسط یک فرد خاص، دست خط او را تقلید کند.

این الگوریتم ویژه به‌شدت دقیق بوده و می‌تواند متون دریافتی را تجزیه‌وتحلیل کرده و آنها را به‌سادگی بر روی متون دیگر انطباق بدهد تا بتوان متونی با دست خط فردی خاص را به‌وسیله کامپیوتر تولید کرد.

البته این سیستم شامل نقاط فشار قلم نیست و همچنان مکانیزم تائید صحت امضا و نوشته‌ها در سیستم‌های بانکی به‌واسطه این الگوریتم تهدید نخواهند شد.
 
کد مطلب: 44717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام