۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
هشدار امنیتی

هزاران کامپیوتر پلیس لندن همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند

ایتنا - پلیس شهر متروپلیتن در بسیاری از موارد توسط ویندوز XP پشتیبانی می‌شود که در واقع خیلی مسئله بدی می‌باشد.
هزاران کامپیوتر پلیس لندن همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


پسران لندنی با لباس‌های آبی پلیس شهر متروپلیتن ممکن است مسلح به باطوم‌های جدید و اسلحه‌های تیزری باشند، اما آن‌ها در بسیاری از موارد توسط ویندوز XP پشتیبانی می‌شوند که این در واقع خیلی مسئله بدی می‌باشد.


به گزارش ایتنا از اینکوایرر، ویندوز ایکس.پی دیگر توسط مقامات اینترنتی به‌روز‌رسانی نمی‌شود، و مایکروسافت این موضوع را مانند گل‌ولایی که باید از کف کفش به هنگام رفتن روی فرش پاک شود میبیند.


به گفته اندرو بوف، یکی از اعضای شورای شهر لندن،‌ این شرکت به مردم اجازه می‌دهد تا با پرداخت پول از آن استفاده کنند، اما تنها بر پایه‌های (کیس‌آن‌کیس). ما نمیدانیم سرآخر تکلیف مایکروسافت و پلیس چه خواهد شد اما به هرحال آن‌ها نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌های کامپیوتری خود دارند چرا که اطلاعات لندن در معرض خطر است.

مت (پلیس شهر متروپلیتن) در حال حاضر ۲۷ هزار کامپیوتر را با پشتیبانی ویندوز ایکس.پی با پرداخت هزینه برای وصله‌های امنیتی راه‌ادازی می‌کند.

نییروها از سال ۲۰۱۵ فقط ۸۰۰۰ کامپیوتر را به‌روز کرده‌اند و قصد دارند ماه سپتامبر ۶۰۰۰ سیستم دیگر را به‌روزرسانی‌کنند، که این قضیه خوشایند نیست.

بوف اظهار کرد: «سییستم‌های عامل بیشتر شبیه شیر عمر می‌کنند تا شراب، و براساس تاریخچه آنها ویندوز ایکس.پی در گذشته خود به خوی فروش کرده است. مت باید در همان سال ۲۰۱۴ که ویندوز ایکس.پی ویندوز به اتمام رسید، آن را کنار می‌گذاشت، و شنیدن اینکه ۲۷۰۰۰ کامپیوتر هنوز از آن استفاده می‌کنند واقعا نگران کننده است.»

او ادامه داد : «نگرانی عمده من امنیت اطلاعات لندنی‌ها در این سیستم ..... است، اما همچنان مایلم که بدانم این سازمان چقدر پول را برای به‌روزرسانی‌ ویندوز ایکس.پی هدر داده است.

بوف تمام اطلاعات را در این موقعیت خطرناک از شهردار که گفت تا پایان ماه سپتامبر فقط ۲۱۰۰۰ دستگاه با نرم‌افزارهای عتیقه وجود خواهند داشت، گرفت.
کد مطلب: 44680
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام