۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰

بازی‌های کامپیوتری همراه با جست‌وخیز

ایتنا - برای نخستین بار در جهان ترامپولین هوشمند را رونمایی شده است.
بازی‌های کامپیوتری همراه با جست‌وخیز


در دنیایی که به یمن اینترنت اشیا، همه وسایل در جهان به اینترنت متصل خواهند شد نمی‌توان اسباب‌بازی و وسایل تفریح کودکان یا بزرگسالان را از این موضوع جدا دانست.


در همین راستا کمپانی استرالیایی Springfree برای نخستین بار در جهان ترامپولین هوشمند (تشک‌هایی فنردار که در ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک از آن استفاده می‌شود) را رونمایی کرده است. با کمک این وسیله هوشمند کودکان می‌توانند هنگام بازی‌های رایانه‌ای با تبلت، کاملاً پرتحرک باشند. تشک این ترامپولین دارای ۴ پد مجهز به سنسور است که با کمک نرم‌افزار Tgoma و از طریق بلوتوث به یک تبلت اندرویدی یا IOS متصل می‌شود. با دانلود اپلیکیشن مربوطه، ۹بازی پرشی که برای تحرک کودکان و تناسب اندام بزرگسالان مناسب است هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

کودکان پس از ایستادن روی ترامپولین، با انتخاب یکی از بازی‌ها باید با بالا و پایین پریدن، از بازی امتیاز بگیرند که این کار در مقایسه با زمانی که روی مبل نشسته و مشغول طی مراحل بازی هستند هم هیجان بیشتری دارد و هم به سلامت آنها کمک می‌شود. این تشک فنردار می‌تواند بر اطلاعات مربوط به هریک از پرش‌ها و جست‌و‌خیزها و حرکات کودک و بزرگسال و میزان پیشرفت در ورزش و بازی، مدت زمان بازی، جهش‌ها و... نیز نظارت داشته باشد و درست مانند یک باشگاه ورزشی کارآیی دارد. اطلاعات جمع‌آوری شده از این ترامپولین هوشمند می‌تواند با کاربران هرنقطه از دنیا مقایسه شود و به این ترتیب رقابت جدی تری شکل بگیرد ولی اگر کسی نگران به سرقت رفتن اطلاعات باشد، می‌تواند با خاموش کردن دکمه سینک بین‌المللی، مانع اشتراک گذاشته شدن اطلاعات آن با سایر کاربران شود. این ترامپولین هوشمند قرار است در ماه اکتبر(مهرماه) راهی بازار شود هرچند هنوز بهای آن مشخص نشده است.

منبع: ایران
کد مطلب: 44669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام