۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴

توضیحات مدیر عامل مخابرات تهران درباره اختلالات اینترنت

ایتنا- مدیرعامل شرکت مخابرات: امکان ندارد قطع و وصلی‌های متعدد اینترنت مشکل مربوط به تمام مشترکان مخابرات باشد.
توضیحات مدیر عامل مخابرات تهران درباره اختلالات اینترنت


علی‌رضا صیدی ظهر امروز در قالب مراسم رونمایی از قالب جدید پرتال شرکت مخابرات استان تهران به ارائه توضیحاتی درباره‌ فعالیت این شرکت پرداخته و پاسخگوی سوالات مختلف خبرنگاران شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وی در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به تغییرات صورت گرفته در تعرفه تلفن ثابت و تاثیر آن در درآمدزایی مخابرات متذکر شد: هنوز قضاوت در این خصوص زود بوده و برای این موضوع به دو تا سه ماه زمان نیاز داریم چراکه در حال حاضر حتی یک ریال هم بابت افزایش تعرفه‌ها به حساب شرکت مخابرات نرفته و پس از صدور اولین دوره از قبوض با تعرفه‌های جدید می‌توان در این‌باره صحبت کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین یادآور شد: در قالب مصوباتی که تاکنون ابلاغ شده بندهایی وجود دارد که ممکن است براساس آنها درآمد مخابرات تغییر کند. به عنوان مثال در یکی از این بندها در خصوص سهم هشت درصدی که بابت اتصالات به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پرداخت می‌شود اینگونه عنوان شده است که این رقم محاسبه و اصلاح خواهد شد که اگر این رقم بیش از هشت درصد قبلی باشد به هرحال هزینه‌هایی برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

صیدی همچنین عنوان کرد: در خصوص مصوبه ۲۳۷ نیز باید بگوییم که قطعا این مصوبه بر درآمدهای ما تاثیرات بسیاری خواهد داشت و در مجموع باید براساس تمام این موارد بر تاثیرات تعرفه‌های جدید بر درآمد مخابرات نطر داد.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در بحث توسعه شبکه بحث نقدینگی بود، چراکه یک خط تلفن ثابت بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه داشت و برای فروش آن ما تنها ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کردیم، اما اکنون با تغییرات تعرفه‌ای امیدواریم نقدینگی شرکت اوضاع بهتری پیدا کند تا ما بتوانیم خدمات بهتری به مشترکان ارائه دهیم.

صف انتظار ۱۹ هزار نفری برای خرید تلفن ثابت
مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان تهران در ارتباط با این‌که با توجه به افزایش‌های صورت گرفته در تعرفه‌های مخابراتی وضعیت واگذاری خطوط تلفن ثابت چه تغییری کرده و تا چه اندازه تسریع می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز صف انتظار ما رقم قابل توجهی را در بر نمی‌گیرد، چراکه با توجه به گسترش افقی و عمودی شهرسازی و همچنین حجم بالای نوسازی‌های صورت گرفته تعداد افرادی که در صف انتظار دریافت تلفن قرار دارند رقم بالایی به شمار نمی‌رود.

صیدی ادامه داد: در چهار ماه اول سال جاری ۱۲۶ هزار مورد دایری تلفن ثابت داشته‌ایم که از این رقم حدود ۱۰۷ هزار فیش مربوط به سال قبل می‌شده است. اکنون نیز ۱۹ هزار مشترک بیش از یکماه در انتظار دریافت خط تلفن بوده‌اند که از این افراد ۵۰ درصد مربوط به استان البرز و ۵۰ درصد مربوط به استان تهران می‌شود.

وی متذکر شد: حال اگر رقم ۱۰ هزار نفری در صف مانده دریافت تلفن ثابت را نسبت به هشت میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک استان تهران در نظر بگیریم، مشخص خواهد شد که رقم قابل توجهی نیست، اما باید همین رقم را هم به روز کنیم و اکنون هم بسیاری از مناطق ما واگذاری‌ها به روز است.

محاسبه تعرفه مکالمه براساس دقیقه یا ثانیه؟
مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: در گذشته و در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۰ نرخ مکالمه پالسی ۵۸ ریال بود، اما پس از هم‌کدسازی تعرفه‌ها به حالت دقیقه‌ای درآمده و نرخ آنها به دقیقه‌ای ۳۰ ریال کاهش یافت. از سوی دیگر تعرفه‌ها از حالت دقیقه‌ای به حالت ثانیه‌ای تبدیل شد، اما اکنون با تغییرات صورت گرفته قرار بر آن است در مواردی درون‌استانی در صورتی که مکالمه کمتر از یک دقیقه باشد هزینه آن معادل یک دقیقه محاسبه شود، اما در مکالمات ثابت و همراه که بالاترین میزان مکالمات را شامل می‌شود محاسبه براساس ثانیه باقی مانده است.

مشترکانی که اینترنت را غیر منصفانه مصرف می‌کنند
صیدی در پاسخ به سوالات متعددی مبنی بر قطعی‌ها متعدد اینترنت مخابرات هم اینگونه توضیح داد: اینگونه نیست بگوییم به‌طور کلی اینترنت مخابرات دچار اختلال و قطعی و وصلی است. در این میان گاهی نیز برخی مشترکان هستند که قاعده مصرف منصفانه را مورد توجه قرار نداده و موجب بروز مشکلاتی در ارائه‌ خدمت به دیگران می‌شوند که این افراد شناسایی شده و قرار است مذاکرات مربوطه با آنها صورت بگیرد.

وی در ارتباط با میزان تخلیه خطوط ADSL نیز گفت: در حال حاضر با توجه به رقابتی که در میان شرکت‌های PAP وجود دارد تخلیه این خطوط امری طبیعی به‌شمار می‌رود، چراکه مشترکین به محض آنکه شرکتی کیفیت بهتری می‌بینند به آن شرکت مراجعه می‌کنند و با توجه به طرح‌های مختلف شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت این مهاجرت و جابه‌جایی‌ها امری طبیعی به حساب می‌آید.

محمدرضا بیدخام - مدیرکل دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران - نیز از رضایت ۸۵ درصدی مشترکان این شرکت خبر داده و متذکر شد: رضایت بیشتر مشترکان از اینترنت رصد شده و براساس مستندات ۸۵ درصد مشترکان اینترنت مخابرات از سرویس ارائه شده رضایت دارند.

کامران کاظمی - معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران - نیز در ارتباط با کیفیت اینترنت مخابرات متذکر شد: در کیفیت عوامل مختلفی دخیل است که در این زمینه کمیته‌ای برای بررسی کیفیت تشکیل شده تا تمام این وجوه را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین متذکر شد: البته در این خصوص برخی موارد به شرکت مخابرات باز نمی‌گردد و به عنوان مثال مواردی مانند فیلترینگ یا خدماتی که خود ما هم در حوزه پهنای‌باند یا مواردی از این دست جزو مشکلاتی است که در اختیار این شرکت قرار ندارد.
کد مطلب: 44621
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام