۴
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد

آمادگی تلگرام برای انتقال سرور به ایران

ایتنا - فیروزآبادی: ۶ یا ۷ پیام‌رسان قابل توجه داخلی داریم ولی قابلیت اینکه بتوانند در سطح ملی تا ۱۰ میلیون نفر را پوشش دهند ندارند.
آمادگی تلگرام برای انتقال سرور به ایران



رئیس مرکز ملی فضای مجازی با استقبال از فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی، شرط حمایت دولتی از این پیام‌رسان‌ها را سرویس‌دهی به حداقل ۱۰ میلیون مشترک عنوان کرد.


به گزارش ایتنا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال فارس درباره بازی پوکمون‌ گو، رواج و فیلترینگ آن و در نهایت طرح انتقال سرور آن به ایران گفت: این بازی از نوع نسل جدید است و تا به حال چنین نسلی از بازی که بی‌پایان و به صورت فعال در محیط باشد،‌ نداشته‌ایم و چون بازی جدیدی است مسائل جدیدی هم دارد که در بسیاری از کشورها با این نوع بازی با احتیاط برخورد می‌کنند و حتی در بعضی کشورهای توسعه‌یافته غربی این بازی منع شده است.
وی با تأکید بر اینکه درباره این بازی باید با دقت برخورد شود، ادامه داد: مطالعاتی در این زمینه انجام شده و گویا در کارگروه تعیین مصادیق رأی به ممنوعیت این بازی داده شده است. در واقع این بازی احتیاط دارد و لازم است تا جوانب آن بررسی شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره طرح موضوع انتقال سرور این بازی هم گفت: البته خود کمپانی سازنده هم اعلام نکرده که ایران به عنوان کشور هدف مدنظر آنها است.

اعلام آمادگی تلگرام برای انتقال سرور به ایران

وی همچنین درباره وعده انتقال سرور پیام‌رسان‌های خارجی به ایران، گفت: بعضی پیام‌رسان‌ها برای انتقال سرور خود به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، بعضی کشورها از جمله روسیه، کره و حتی خود تلگرام برای انتقال سرور به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر شورای‌ عالی فضای مجازی همچنین درباره پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: نظر ما این است که از هر تعداد پیام‌رسان داخلی که در کشور راه‌اندازی شود، استقبال می‌کنیم، ولی پیام‌رسانی که بتواند به حداقل ۱۰ میلیون مشترک سرویس‌دهی کند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد.
وی افزود: وزارت ارتباطات در حال تبیین شرایط و مشخصاتی است که بر اساس آن بتواند از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کند.
فیروزآبادی درباره وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: ۶ یا ۷ پیام‌رسان قابل توجه داخلی داریم ولی قابلیت اینکه بتوانند در سطح ملی تا ۱۰ میلیون نفر را پوشش دهند،‌ ندارند که امیدواریم با حمایت‌های دولتی بتوان این شرط را محقق کرد.

پیوست فرهنگی مشترک در دستور کار
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی همچنین درباره پیوست فرهنگی و اینکه وزیر ارتباطات گفته بود پیوست مدنظر وزارتخانه در شورای‌عالی فضای مجازی رأی نیاورده، گفت: پیش از این پیوست فرهنگی تهیه شده بود که مورد قبول واقع نشد الان پیوست مشترکی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در دستور کار است.

وی در پاسخ به اینکه آیا تدوین پیوست فرهنگی از پیشرفت تکنولوژی عقب نمانده است؟ گفت: پیوست تدوین نشد اما در فضای مجازی فرهنگ رها نشده است. تهیه پیوست مدتی بر عهده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود و بعد به شورای‌عالی فضای مجازی اهاله شد؛ در شورا هم دو پیوست تهیه شد که مورد موافقت واقع نشد اما امیدواریم به زودی پیوست فرهنگی تدوین شود.
 
کد مطلب: 44616
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Canada
پس زمان خداحافظی با تلگرام نزدیک شده .... :(
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا...باید فکر یه برنامه دیگه باشیم!
feedback
Iran, Islamic Republic of
تلگرام تحت نظر و کنترل افراد خشن و مشکوک به همه قرار بگیره من یکی دیگه استفاده نمیکنم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
تا خود مدیر تلگرام تأییدش نکرده باور نکنید. این آقایون سوابق قصه‌بافی زیادی دارند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام