۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳

جهش چشمگیر مالکیت ویندوز ۱۰ بر بازار سیستم‌های عامل

ایتنا- به نظر می‌رسد که ضرب العجل تعیین شده توسط مایکروسافت جهت به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 10 موجب شده است تا تعداد کاربران این سیستم عامل با افزایشی چشمگیر روبرو شوند.
جهش چشمگیر مالکیت ویندوز ۱۰ بر بازار سیستم‌های عامل


به نظر می‌رسد که ضرب العجل تعیین شده توسط مایکروسافت جهت به‌روزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ موجب شده است تا تعداد کاربران این سیستم عامل با افزایشی چشمگیر روبرو شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Cnet، آخرین آمار منتشر شده در زمینه مالکیت سیستم‌های عامل مختلف بر بازار مصرف نشان دهنده آن هستند که شرکت مایکروسافت توانسته است تا کاربران بیشتری را به سیستم عامل ویندوز ۱۰ جذب کند.

بر اساس آمار دقیق انتشار یافته در طول یک ماه گذشته شاهد رشد چشمگیر تعداد کاربران ویندوز ۱۰ بوده و سرانجام مالکیتی بالای ۲۰ درصد برای کاربران این سیستم عامل به ثبت رسیده است.


آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز توانسته است تا در طول دو ماه گذشته مالکیت خود را از ۱۷.۴ درصد به ۲۱.۱ درصد از کل بازار افزایش بدهد.

شایان‌ذکر است که میزان استفاده از ویندوز ۸ و ۸.۱ نیز به‌صورت واضحی با همین نسبت با کاهش روبرو بوده‌اند ولی محبوبت ویندوز ۷ علیرغم قدیمی بودن آن همچنان حفظ شده است.

در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم عامل دسکتاپ جهان، ویندوز ۷ است که ۴۷ درصد بازار را در اختیار خود می‌بیند. ویندوز xp با ۱۰.۳ درصد در رتبه سوم قرار داشته و ویندوز ۸.۱ نیز با میزان مک os x 7.8 کاربران را به خود اختصاص داده است.
 
کد مطلب: 44546
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام