۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
معاون وزیر ارتباطات:

درخواست ۶ هزار و ۵۷۲ مشترک موبایل برای مهاجرت به اپراتوری دیگر

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶ هزار و ۵۷۲ مشترک موبایل در راستای اجرای طرح ترابردپذیری خواستار مهاجرت به اپراتور دیگر با حفظ شماره‌های خود شدند.
درخواست ۶ هزار و ۵۷۲ مشترک موبایل برای مهاجرت به اپراتوری دیگر


علی‌اصغر عمیدیان در نشست خبری در پاسخ به سوال در مورد آخرین وضعیت طرح ملی ترابردپذیری موبایل گفت: پایلوت طرح از سه هفته پیش آغاز شده و تاکنون ۶ هزار و ۵۷۲ درخواست داشته‌ایم که هزار و ۳۹۷ مشترک موفق به جابه‌جایی به اپراتور دیگر شده‌اند.


به گزارش ایتنا از مهر، وی با بیان اینکه در هفته اول روزانه ۵۰۰ درخواست را از هر یک از اپراتورها تائید کردیم، گفت: هفته اول با مشکلات زیادی مواجه بودیم و این طرح تنها یک درصد موفقیت داشت، اما در هفته دوم با افزایش تعداد دریافت تقاضا به ۷۵۰ مورد برای هر یک از اپراتورها شاهد افزایش ۱۰ درصدی موفقیت در اجرا بودیم و هم‌اکنون نیز در هفته سوم اجرای این طرح ۲۰ درصد موفقیت داشته است و هر اپراتور مجاز به اعمال این طرح برای هزار مشترک است.

عمیدیان تصریح کرد: طرح ترابردپذیری کار بسیار پیچیده‌ای است و با این حال امیدواریم در هفته دولت این طرح را به صورت نهایی و برای تعداد نامحدودی تقاضا اجرایی کنیم تا در صورتی که هر مشترکی بخواهد با حفظ شماره خود اپراتورش را تغییر دهد، مشکلی نداشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات در مورد اعمال مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه اینترنت گفت: کاهش تعرفه اینترنت بین‌الملل، کاهش ۱۶ تا ۴۰ درصدی هزینه اپراتورها را در پی داشت.

وی گفت: همچنین این مصوبه در لایه‌های دو و سه شبکه زیرساخت بین ۲۰ تا ۷۰ درصد و به صورت میانگین ۴۰ درصد کاهش هزینه را برای اپراتورها به ارمغان آورد. بر این اساس ما در سازمان تنظیم‌مقررات در حال نظارت جدی هستیم تا این کاهش تعرفه برای کاربران نهایی نیز ملموس باشد.

عمیدیان همچنین از الزام اپراتورهای اینترنت و موبایل برای راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری کیفیت اینترنت خبر داد وگفت: این موضوع در راستای شفاف‌سازی خدمات ارائه شده به استفاده‌کنندگان نهایی باید انجام شود و مشخص شود که کدام اپراتور در چه بخشی با مشکل اختلال مواجه است و میزان جرائم اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت به تفکیک مشخص شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در نهایت قرار است به یک سامانه یکپارچه هوشمند کیفیت که تمامی لایه‌های شبکه ارتباطی کشور را پوشش می‌دهد، دست یابیم که طراحی این پروژه انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
کد مطلب: 44533
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام