۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵

آینده پخش زنده تلویزیونی با دوربین ۳۶۰ درجه ۱۶ لنزی

ایتنا- دوربین لایو پلانت می‌تواند تا پانزده دقیقه تصویر ۳۶۰ درجه را به طور زنده پخش کند.
آینده پخش زنده تلویزیونی با دوربین ۳۶۰ درجه ۱۶ لنزی


امروزه دو روند دنیای رسانه‌ها را تسخیر کرده، یکی پخش زنده ویدئویی و دیگری نمایش تصاویر ۳۶۰ درجه؛ حال اختراع یک دوربین تازه این دو فرآیند را به یکدیگر پیوند زده است.


به گزارش ایتنا از مهر، دوربین لایو پلانت نه تنها اولین دوربینی است که قادر به پخش تصاویر زنده و ۳۶۰ درجه است، بلکه می‌تواند این تصاویر را با دقت و کیفیت بالا پخش کند. دوربین یاد شده که از کیفیت پخش 4K پشتیبانی می‌کند، دارای ۱۶ لنز است.

چالش مهمی که امروزه بر سر راه پخش تصاویر ۳۶۰ درجه وجود دارد آن است که این تصاویر یا باید از لنزهای مجزا پخش شوند که کیفیت نهایی را کاهش می‌دهد یا باید از تصاویر در کنار هم قرار گرفته چندین لنز استفاده شود که این کار هم برای انجام پخش زنده کاری پرچالش و از نظر فنی دشوار است.

اما دوربین لایو پلانت دارای نرم‌افزار خاصی برای ترکیب تصاویر دریافتی از ۱۶ لنز است و می‌تواند این کار را به طور آنی و بلافاصله بعد از دریافت تصاویر زنده انجام دهد. شرکت Reality Labs Network سازنده این دوربین می‌گوید دوربین یاد شده فعلا می‌تواند ۱۵ دقیقه تصویر ۳۶۰ درجه را به طور زنده پخش کند.

 

این تصاویر بعد از ضبط برای پلتفورم کلود پخش زنده شرکت سازنده ارسال می‌شود تا آماده و تبدیل به تصویر نهایی شود. سپس ارسال تصاویر مذکور به طور زنده قابل انجام است. این دوربین ۶۸۰ گرمی مجهز به یک فن ویژه خنک کننده هم هست تا جلوی گرم شدن بیش از حد آن گرفته شود.

دوربین لایو پلانت می‌تواند تصاویر را به دو شیوه ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند تا جزئیات مورد نظر از صحنه به طور کامل در دسترس قرار بگیرد. قیمت این دوربین ۱۰هزار دلار است، اما ۵۰۰ پیش خرید کننده اول، برای دریافت آن تنها باید ۵۰۰۰ دلار بپردازند.
کد مطلب: 44509
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام