کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگ برنده اندروید نوقا

خبرگزاری ايسنا , 6 مرداد 1395 ساعت 9:36

ایتنا - اندروید ۷.۰ نوقا می‌تواند از تلفن همراه با عدم راه‌اندازی هنگام شناسایی یک بدافزار محافظت کند.




اقدامات امنیتی گوگل در سیستم‌های‌عامل موبایل شامل کنترل بدافزارها هنگام راه‌اندازی دستگاه‌های اندرویدی است. اگر بدافزاری در یک گوشی هوشمند شناسایی شود، کاربران هشداری دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه دستگاه آنها در معرض خطر است، اما سیستم‌عامل همچنان به راه‌اندازه اجازه ادامه می‌داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این اقدام امنیتی می‌تواند تا اندرویدهای نسخه ۶.۰ مارشمالو یافت شود. هرچند برای نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اندروید یعنی اندروید ۷.۰ نوقا، گوگل تغییری را ایجاد کرده که می‌تواند به کاربران برای محافظت در برابر بدافزارها کمک کند.

طبق پست رسمی در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید، در اندروید ۷.۰ نوقا، در صورت راه‌اندازی (بوت شدن) یک تصویر معیوب در دستگاه، اندروید به راه‌اندازی خود ادامه نمی‌دهد یا تنها با رضایت کاربر تا ظرفیت محدودی راه‌اندازی می‌شود. در خلال گزینه دوم، کاربران قادر خواهند بود به قابلیت‌های ابتدایی دستگاه دسترسی یابند بدون اینکه به بدافزار اجازه دهند کد خود را روی گوشی هوشمند اجرا کند، برای اینکه از اطلاعات کاربر حفاظت شود. در چنین حالتی کاربران می‌توانند فایل‌های خود را بازیابی کنند.

گوگل چند هفته پیش از اندروید ۷.۰ نوقا رونمایی کرد و علاوه بر این قابلیت امنیتی اضافه، این سیستم‌عامل شامل حالت واقعیت افزوده و روشی برای حفظ باتری گوشی خواهد بود.


کد مطلب: 44476

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44476/برگ-برنده-اندروید-نوقا

ايتنا
  https://www.itna.ir