۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱

ابتکار جدید برای مقابله با بدافزارهای باجگیر

ایتنا - بدافزارهای باجگیر یا Ransomware ها یکی از خطرناک‌ترین انواع بدافزارها هستند که با قفل کردن رایانه‌ها از کاربران می‌خواهند برای دسترسی به اطلاعات خود پول پرداخت کنند.
ابتکار جدید برای مقابله با بدافزارهای باجگیر


طراحان بدافزارها فایل‌های کاربران را رمزگذاری و قفل می‌کنند تا کسی نتواند به آنها دسترسی پیدا کند. تا به حال ده‌ها بیمارستان، دانشگاه و حتی نهادهای دولتی با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اند. نکته جالب این است که در برخی موارد حتی در صورت پرداخت هزینه هم فایل‌های رمزگذاری شده کاربران قابل دسترس نبوده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، برای مقابله با این باج‌افزارها تعدادی از موسسات امنیتی دولتی و خصوصی مانند اینتل سکیوریتی، اینترپل و پلیس هلند با همکاری شرکت امنیتی کاسپراسکای سایتی به نام No More Ransom را راه‌اندازی کرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد بدون پرداخت پول به هکرها از دست باج‌افزارها خلاص شوند.

این سایت به نشانی NoMoreRansom.org حاوی توصیه‌هایی به کاربران نیز هست. این توصیه‌ها ساده و مشخص هستند: تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم، باز نکردن فایل‌های ضمیمه ارسالی توسط افراد ناشناس، نصب نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس و غیره.

در این سایت ابزاری برای شناسایی باج‌افزارها و رمزگشایی از فایل‌های قفل شده نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند با آپلود فایل‌های قفل شده خود از نام باج‌افزار مطلع شوند و از یکی از ۱۶۰ هزار کلید رمزگشایی برای حل مشکل خود استفاده کنند. امید می‌رود با راه‌اندازی این سایت زمینه برای کسب درآمد از این طریق کاهش یابد و انگیزه برای طراحی باج‌افزار کمتر شود.
کد مطلب: 44447
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام