۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶

امکان سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات فراهم شد

ایتنا- شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۴ برای طراحی و پیاده‌سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات شرکت Ookla استفاده کرد.
امکان سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات فراهم شد


سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت، مختص کاربران سرویس‌های اشتراکی اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران راه‌اندازی شد.


به گزارش ایتنا از مهر، این سامانه براساس مصوبه ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با هدف ارائه امکان بررسی سرعت مشترکان سرویس‌های اشتراکی اینترنت پرسرعت، ایجاد شده است و کیفیت و سرعت دسترسی مشترکان شرکت مخابرات ایران را می‌آزماید و برای تمامی اپراتورها اجباری است.

با استفاده از این سامانه، تمام کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور از امکان رصد پهنای‌باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت خود بهره‌مند می‌شوند.

با راه‌اندازی این سامانه که به صورت کاملا بومی طراحی و پیاده‌سازی شده است، علاوه بر استفاده از امکانات تعبیه شده در نمونه‌های مشابه خارجی و صرفه‌جویی ارزی، کاربران از امکانات دیگری نظیر نسخه مبتنی برتلفن همراه و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه‌های سنجش سرعت در تمامی استان‌های کشور برخوردار می‌شوند.

ارائه زمان پاسخ‌دهی، سرعت آپلود و دانلود از جمله ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌رود که ضمن ارائه آن بر مبنای سرورهای محلی هر مشترک در کل کشور، قابلیت ارائه سرویس براساس سرور بین‌المللی را نیز داراست.

شرکت مخابرات ایران درمورد مراحل طراحی این سامانه بومی اعلام کرد: «شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۴ برای طراحی و پیاده‌سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات شرکت Ookla استفاده کرد. برای راه‌اندازی نهایی این سامانه باید به تعداد استان‌های کشور از این سامانه، لایسنس‌هایی خریداری می‌شد که مدت اعتبار آنها یک سال بود و باید هر سال تمدید می‌شد.

با توجه به اتمام لایسنس‌های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۵ ، از طرف شرکت ایرانی اقدامات لازم در خصوص تمدید این لایسنس‌ها صورت گرفت، اما مشخص شد که این شرکت به دلیل وجود برخی مشکلات جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت‌های آمریکایی با طرف‌های ایرانی قادر به تمدید لایسنس‌های سامانه نیست.

براین اساس بومی‌سازی این سامانه، با اتکاء به پتانسیل نیروهای متخصص داخلی در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران قرار گرفت که هم‌اکنون این سامانه بومی در بخش مشتریان پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir و یا speedtest.tci.ir قابل دسترس است.
کد مطلب: 44406
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام