۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴

خاورمیانه و افریقا سریع‌ترین ترافیک IP را در سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کنند

ایتنا - سرویس‌ها و خدمات ویدئویی در این سال بر فضای اینترنت جهان حاکم خواهند شد و درصد استفاده از آنها در سال ۲۰۲۰ به ۷۹ درصد خواهد رسید که این میزان در سال ۲۰۱۵ ۶۳ درصد بوده است.
خاورمیانه و افریقا سریع‌ترین ترافیک IP را در سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کنند


طبق گزارش شاخص شبکه‌ای بصری سیسکو، خاورمیانه و افریقا با رشد سالانه ترافیک IP معادل چهل و یک درصد در سال ۲۰۲۰ سریع‌ترین رشد ترافیک را در جهان تجربه می‌کنند. میانگین جهانی این رشد سالانه بیست و دو درصد است.
این گزارش می‌افزاید که در این سال یک میلیارد نفر به تعداد کاربران اینترنت در جهان افزوده خواهد شد که حدود چهارصد و چهل و پنج میلیون نفر آنها در افریقا و خاورمیانه زندگی می‌کنند. به نوشته سیسکو این خود گواهی است بر رشد روزافزون اتصال به شبکه جهانی اینترنت در این مناطق.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، به گفته آقای مایک وستون، قائم مقام منطقه خاورمیانه شرکت سیسکو، یکی از تغییرات چند سال آینده افزایش زیاد تعداد کاربران اینترنت است. به گفته وی در مناطق خاورمیانه و افریقا شاهد رشد فزاینده اتصال به اینترنت خواهیم بود به طوری که تا سال ۲۰۲۰ شاهد حدود ۲.۴ بیلیارد دستگاه و اتصال جدید به اینترنت خواهیم بود.
سیسکو انتظار رشد سریع ترافیک IP را در این مناطق دارد که این امر فرصت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، باعث گسترش رشد دیجیتال خواهد شد و مهم‌تر از آن، کیفیت بالاتر خدمات در این عرصه و قیمت پایین‌تر آنها را در پی خواهد داشت.

مطابق این گزارش، سرویس‌ها و خدمات ویدئویی در این سال بر فضای اینترنت جهان حاکم خواهند شد و درصد استفاده از آنها در سال ۲۰۲۰ به ۷۹ درصد خواهد رسید که این میزان در سال ۲۰۱۵ ۶۳ درصد بوده است.


طبق پیش‌بینی سیسکو در مناطق افریقا و خاورمیانه رشد استفاده از سرویس‌های ویدئویی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ حدود ۵۲ درصد خواهد بود و مردم این مناطق در سال ۲۰۲۰ ماهانه به طور متوسط حدود ۱۶۹ میلیارد دقیقه معادل ۳۲۱۷۹۳ سال فایل ویدئویی تماشا خواهند کرد. همچنین در این سال چهل درصد از ترافیک IP مربوط به موبایل‌ها خواهد بود.

همچنین طبق این گزارش، روند رو به رشد فناوری اینترنت اشیاء(IoT) تاثیر زیادی را بر رشد استفاده از اینترنت خواهد گذاشت. میزان اتصالات ماشین به ماشین از ۴.۹ میلیارد در سال ۲۰۱۵ به ۱۲.۲ میلیارد در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید که تقریبا نیمی از(حدود ۴۶ درصد) دستگاه‌های متصل را دربرمی‌گیرد.
 
کد مطلب: 44387
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام