۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۳

بمب 11 ترافلاپی انویدیا

ایتنا - این پردازنده گرافیکی از ۱۲ میلیارد ترانزیستور و ۳ هزار و ۵۸۴ هسته CUDA تشکیل شده است که با کلاک ۱.۵۳ گیگاهرتز و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR۵X خود می‌تواند به رقم چشمگیر ۴۸۰ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.
بمب 11 ترافلاپی انویدیا


شرکت انویدیا به‌تازگی اقدام به معرفی پردازه گرافیکی تایتان x کرده است که شاید بتوان آن را به‌عنوان یکی از بهترین محصولات سخت‌افزاری ساخته شده در تاریخ فناوری به‌حساب آورد

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، امروزه پردازنده‌های گرافیکی دیگر از مفهوم گذشته خود فاصله گرفته و به قطعات سخت‌افزاری مستقل‌تر و نیرومندتری تبدیل شده‌اند.

به‌تازگی محصول جدید شرکت انویدیا با نام تایتان x معرفی شده است که می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از نیرومندترین پردازنده‌های گرافیکی تاریخ مطرح کند.

 

این پردازنده گرافیکی دارای سرعت یازده ترافلاپ است و از نظر وضعیت یادگیری عمقی نیز میزان 44 TOP INT8 را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

این پردازنده گرافیکی از ۱۲ میلیارد ترانزیستور و ۳ هزار و ۵۸۴ هسته CUDA تشکیل شده است که با کلاک ۱.۵۳ گیگاهرتز و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR۵X خود می‌تواند به رقم چشمگیر ۴۸۰ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.

این قطعه دارای قیمت ۱۲۰۰ دلار است که این امر با انتقاداتی همراه بوده است ولی انویدیا معتقد است که توانایی بالای این محصول موجب می‌شود تا این قیمت برای آن معقول به نظر بیاید.
 
کد مطلب: 44356
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام