۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴

بازار رو به نزول ساعت‌های هوشمند

ایتنا - فروش ساعت‌های هوشمند اپل رو به نزول است، درحالی‌که سامسونگ روزبه‌روز در فروش ساعت‌های هوشمند بیش‌تر پیشرفت می‌کند.
بازار رو به نزول ساعت‌های هوشمند


استقبال از ساعت‌های اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ کاهش چشم‌گیری یافته، اما این شرکت همچنان برتری خود را در این بازار حفظ کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های موسسه تحقیقاتی آی.دی.سی نشان می‌دهد میزان عرضه ساعت‌های اپل از ۳.۶ میلیون واحد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به ۱.۶ میلیون واحد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. همچنین سهم اپل در این بازار هم از ۷۲ به ۴۷ درصد کاهش یافته که این نشان‌گر فعال شدن بازیگران متعدد در بازار یاد شده است.

در میان شرکت‌های مختلف سازنده ساعت‌های هوشمند اپل تنها شرکتی است که چنین نزولی را در عرضه سال‌به‌سال ساعت‌های خود تجربه کرده است.

سامسونگ اصلی‌ترین رقیب اپل در بازار عرضه ساعت‌های هوشمند است و توانسته میزان عرضه این ساعت‌ها را از ۴۰۰ هزار واحد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به ۶۰۰ هزار واحد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ افزایش دهد. سهم سامسونگ از این بازار هم از ۷ به ۱۶ درصد افزایش یافته است. لنوو و ال.جی با عرضه حدود ۳۰۰ هزار ساعت در رتبه‌های سوم و چهارم و Garmin با تولید صدهزار ساعت در رتبه پنجم است.

ساعت‌های هوشمند علی‌رغم جنجال خبری که بر سر عرضه‌شان به راه افتاده چندان مورد توجه و استقبال قرار نگرفتند و برخی کارشناسان امیدوارند با افزایش امکانات و قابلیت‌های آنها در آینده شاهد افزایش توجه به این محصولات باشیم.
کد مطلب: 44338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام