۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸

ابرها به کمک مایکروسافت می‌آیند

ایتنا- مایکروسافت گزارش درآمد خود از رایانش ابری را اعلام کرد که نشان از افزایش درآمد این شرکت در حوزه ابر دارد.
ابرها به کمک مایکروسافت می‌آیند


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از انگجت، در حالی که کسب و کار موبایلی مایکروسافت در حال سقوط آزاد است، تجارت‌های ابری‌اش قوی‌تر از همیشه هستند. در چهارمین سه ماهه مالی ۲۰۱۶ (دومین سه ماهه سال) شرکت مایکروسافت، درآمد فناوری ابر هوشمند این شرکت (که شامل تمامی خدمات ابری‌اش می‌شود) در مقایسه با سال گذشته هفت درصد رشد یافت و به ۶.۷ میلیارد دلار رسید.

فناوری ابری «آزور» شرکت مایکروسافت که در رقابت مستقیم با خدمات وب آمازون است به رشد دو برابری درآمد خود نسبت سال گذشته ادامه داده و در مقایسه با سال گذشته ۱۰۲ درصد رشد داشت.

البته در سه‌ماهه‌های اخیر مشاهده شده که رشد تجارت موبایلی مایکروسافت کند شده و نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است که منجر به یک کاهش چهار درصدی در درآمدهای بخش رایانش شخصی مایکروسافت شد. این بخش به عنوان نقطه قوتی برای مایکروسافت باقی می‌ماند، در شرایطی که درآمد سرفیس ۹ درصد رشد داشته، کاربران فعال ماهانه Xbox Live رشد ۳۳ درصدی داشته (به بیش از ۴۹ میلیون رسیده است) و درآمد غیرحرفه‌ای ویندوز به تولیدکنندگان نیز ۲۷ درصد رشد داشته است.

درآمد کلی مایکروسافت در این سه ماهه با سود ۳.۱ میلیارد دلاری به ۲۰.۶ میلیارد دلار رسیده است. این آمار حاکی از کاهش درآمد در مقایسه با درآمد ۲۲.۱ میلیارد دلاری شرکت در سال گذشته است.

گزارش‌های درآمدی برای مایکروسافت جالب است، زیرا اولین گزارش‌های منتظر شده پس از خرید لینکداین به مبلغ ۲۶ میلیارد دلار است. این خرید، بزرگترین معامله مایکروسافت تا به حال بوده و بسیاری معتقدند این اقدام یک حرکت نادر برای یک شرکت است که تلاش می‌کند ارتباطات تولیدی خود را افزایش دهد.
کد مطلب: 44327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام