۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴

دولت‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران گوگل رکورد زدند

ایتنا - گوگل می‌گوید بیش از 400 هزار درخواست برای دریافت داده‌های خصوصی کاربران گوگل به این شرکت ارائه شده است.
دولت‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران گوگل رکورد زدند


تازه‌ترین گزارش شفافیت گوگل نشان می‌دهد برای اولین بار بیش از ۴۰۰ هزار درخواست برای دریافت داده‌های خصوصی کاربران گوگل به این شرکت ارائه شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این رقم از سال ۲۰۱۰ به این سو که گوگل هر شش ماه یک بار یک گزارش شفافیت عملکرد خود را تنظیم و ارائه می‌کند بی‌سابقه است.

گوگل در مجموع ۴۰۶۷۷ درخواست برای دریافت داده های کاربران ارائه کرده که نسبت به ۳۵۳۶۵ درخواست نیمه اول سال ۲۰۱۵ رشد قابل توجهی نشان می‌دهد. این رقم در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ هم ۳۰۱۴۰ مورد بوده است.

مطابق همیشه دولت آمریکا بیشترین درخواست را برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل به این شرکت ارائه کرده است. گوگل ۱۲۵۲۳ درخواست را برای دریافت اطلاعات ۲۷۱۵۷ کاربر خود از کاخ سفید دریافت کرده است. گوگل هم همراهی خوبی با دولت ایالات متحده داشته و با ۷۹ درصد از این درخواست‌ها موافقت کرده است که باز هم بیشتر از میزان موافقت در نیمه اول سال ۲۰۱۵ است.

بعد از آمریکا، آلمان با ارائه ۷۴۹۱ درخواست در رتبه دوم است که نسبت به ۳۹۰۳ درخواست نیمه اول سال ۲۰۱۵ رشد چشمگیری نشان می‌دهد. بعد از آلمان، فرانسه، انگلیس و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این کشورها به ترتیب ۴۱۷۴، ۳۴۷۹ و ۳۲۶۵ درخواست به گوگل داده‌اند که همگی نسبت به شش ماه قبل افزایش یافته است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد بخش اعظم این درخواست‌ها با هدف مقابله با حملات تروریستی در کشورهای یاد شده صورت گرفته است.
کد مطلب: 44287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام