۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

رییس اتحادیه: از طرح جمع‌آوری آیفون از بازار بی‌خبریم

ایتنا - رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: نمی‌توان یک برند پر استفاده را از بازار حذف کرد.


رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه از ابلاغیه‌ جمع‌آوری آیفون از بازار بی‌خبریم، گفت: سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام‌ است.


به گزارش ایتنا غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از صدور ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های برند اپل از بازار خبر داده،‌ گفت: اتحادیه دستگاه مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش فعلی مخالف است زیرا کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌شود.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی افزود: مبارزه با قاچاق باید در کنار اتحادیه و با همکاری دیگر ارگان‌ها باشد در حالی که اکنون این موضوع بدون مشورت با اتحادیه انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر این، اگر ابلاغیه‌ای درباره جمع‌آوری گوشی‌های برندی صادر شده این ابلاغیه باید از طریق اتحادیه به اطلاع اعضاء رسانده شود در حالی که اتحادیه از چنین ابلاغیه‌ای بی‌خبر است.

کریمی گفت: اتحادیه‌، پیگیر موضوع خدمات پس از فروش و نظارت گوشی موبایل است و چگونه چنین طرحی بدون نظر اتحادیه موفقیت‌آمیز خواهد بود؟
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت:‌ در حال حاضر هیچ شرکتی نمایندگی رسمی اپل را در ایران ندارد و درباره برندهای کره‌ای و چینی گوشی موبایل تقریباً نمایندگی به صورت مستقیم است.

وی ادامه داد:‌ درباره اپل نیز اگر از اتحادیه مشورت می‌گرفتند نظر اتحادیه این بود که با توجه به پر استفاده بودن گوشی‌های آیفون بهتر است واردکنندگان مجاز این برند مشخص شوند و تعداد دستگاه‌هایی که وارد کرده‌اند همراه با IMEI مشخص شود. زیرا نمی‌توان یک برند پر استفاده را از بازار حذف کرد.

کریمی تصریح کرد: علاوه بر نمایندگی های غیرمستقیمی که اقدام به واردات گوشی های موبایل اپل می کنند، هم‌اکنون ۴ تا ۵ شرکت دیگر نیز در اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی برای درخواست مجوز واردات گوشی های اپل تشکیل پرونده داده‌اند که هنوز چیزی به اتحادیه ارائه نکرده‌اند.
 
کد مطلب: 44239
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام