۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۸
تعرفه‌ سیم‌کارت‌های اعتباری در هاله ابهام

از اول مرداد اینترنت موبایل ارزان می‌شود

ایتنا- البته مصوبه کاهش تعرفه‌ها، هنوز به طور رسمی به اپراتورها ابلاغ نشده است اما آنها موظف به رعایت تعرفه‌های جدید هستند.
از اول مرداد اینترنت موبایل ارزان می‌شود


تعرفه استفاده از هر کیلوبایت داده آزاد همراه برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات از ابتدای مرداد ماه از ۰.۵ ریال به ۰.۴ ریال کاهش خواهد یافت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، معاون وزیر ارتباطات چندی پیش از کاهش تعرفه‌ استفاده از هر کیلوبایت داده تلفن همراه از ۰.۵ به ۰.۴ ریال خبر داده و درباره هزینه‌های دسترسی به اینترنت ADSL نیز گفته بود که با مصرف بیش از ۲ گیگابایت به صورت ماهانه، حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

اما با این وجود این مصوبه به طور رسمی به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ نشده و زمان اجرایی شدن آن نامشخص بود اما به تازگی متن این مصوبه بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته و در قالب آن اپراتورها ملزم به رعایت تعرفه‌های جدید از ابتدای مرداد ماه سال جاری شده‌اند.

در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده است: «سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم­کارت­های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهاردهم (۴/۰) ریال تعیین می­‌شود.

اپراتورهای تلفن همراه می­‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه­ تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته­‌های مختلف تعرفه­‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرائط پروانه خود ارایه کنند.

همچنین در قالب این مصوبه تاکید شده است این مصوبه از تاریخ اول مرداد ۱۳۹۵ برای کلیه اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا بوده و تعرفه بند ۱ این مصوبه، جایگزین تعرفه تعیین شده در بند ۱ مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۰۳ مورخ دوم آذر ۱۳۹۳ کمیسیون می­‌شود.»

با این حال در متن مصوبه مذکور تفاوتی میان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در نظر گرفته نشده است. این در حالی است که به طور معمول تعرفه خدمات بر روی سیم‌کارت‌های اعتباری ۵۰ درصد بیش از سیم‌کارت‌های دائمی بوده و بر همین اساس در گذشته تعرفه استفاده از هر کیلوبایت داده همراه در سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۷۵ ریال بود.

حال در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات معلوم نیست آیا این کاهش تعرفه تنها به سیم‌کارت‌های دائمی محدود می‌شود یا تعرفه سیم کارت‌های اعتبارای هم قرار است در همین حد کاهش پیدا کند.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم نیز تلاش‌های متعددی صورت گرفت تا با افزایش ظرفیت پهنای باند و رفع انحصار از 3G و ورود به نسل‌های بالاتر در این عرصه شرایط مناسب‌تری برای دسترسی مردم فراهم شود.

اما از ابتدای این راه بحث تعرفه‌ها به یکی از مسائل اصلی تبدیل شده و در برهه‌های زمانی متعدد افراد مختلفی به انتقاد از آن پرداخته و حتی برخی از مسئولان آن مقطع از قیمت ۲۶۰ هزار تومانی دانلود یک فیلم از طریق اینترنت موبایل گله کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که کارشناسان بر این نکته تاکید داشتند که اکنون بحث فروش پهن‌باند در دنیا به سمت رایگان‌شدن می‌رود و هزینه دسترسی به پهنای باند اینترنت در اکثر کشورها در حال کاهش است البته با این وجود برخی مسئولان نیز بر ارزان بودن اینترنت در ایران تاکید داشته و به عنوان مثال مدیرعامل اپراتور سوم یا رایتل ایران را سومین کشور ارزان از منظر اینترنت می‌داند.
کد مطلب: 44162
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
از شنیدن این وعده وعیدای بی سرانجام خسته ام.
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای صدری مدیرعامل رایتل شما بسته3 گیگابایتی رو15هزار تومن به مامیندازی کجاش ارزون هست؟
و 7 گیگابایت رو 27 هزار تومن می فروشید!
خداییش کجاش ارزون هست؟!
حداقل تا این افغانستان یه سفری بکن تا متوجه حرف من بشی! البته یه سرهم به امارات بزن و ببین اتصالات کیفیت وسرعتش 10برابر شماست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام