۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

کنترل رایانه‌ها با حرکت چشم به زودی ممکن می‌شود

ایتنا - در آینده‌ای نه‌چندان‌دور برای استفاده از رایانه‌ها تنها خرید یک نمایشگر کافی است، زیرا با استفاده از فناوری ابداع شده توسط شرکت نوپای Eyefluence کنترل رایانه‌ها با چشم ممکن می‌شود.
کنترل رایانه‌ها با حرکت چشم به زودی ممکن می‌شود


به گزارش ایتنا از فارس ، شرکت یادشده به دنبال طراحی فناوری‌هایی است که استفاده از رایانه‌ها را بدون استفاده از دست و صفحه کلید ممکن کند. Eyefluence هم‌اکنون در حال آزمایش فناوری است که در قالب آن از یک عینک واقعیت افزوده مجهز به دوربین برای ردگیری فعالیت‌ها و حرکت‌های چشم و دستور دادن به رایانه استفاده می‌شود.

فناوری Eyefluence کلیک کردن بر روی هر چیزی در صفحه نمایشگر را تنها با نگاهی کوتاه به آن ممکن خواهد کرد. این فناوری کاربردهای بسیار متنوعی خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توان از این طریق برای خرید آنلاین یک لباس یا ارسال عکس آن لباس به دوستتان تنها از حرکات چشم استفاده کنید.

جیم مارگارت موسس و رییس Eyefluence سهولت کاربرد و سرعت این فناوری را مهم‌ترین مزیت آن دانسته و می‌گوید اتکای آن تنها به رابطه میان مغز و چشم انسان است. قرار است در آینده رابط کاربری این عینک واقعیت افزوده ارتقا یابد تا برای استفاده از طیف گسترده‌ای از خدمات در محیط اطراف انسان قابل استفاده باشد. Eyefluence امیدوار است فناوری جدید این شرکت فرایند پردازش اطلاعات، حل مشکلات، آموزش و برقراری ارتباط میان انسان‌ها را هم متحول کند.
کد مطلب: 44152
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام