۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
به صورت آزمایشی؛

اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل آغاز شد

ایتنا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) خبر داد.
اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل آغاز شد


به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر عمیدیان گفت: در مرحله اجرای آزمایشی طرح MNP به منظور ارزیابی دقیق شرایط و پارامترهای مورد نظر، هر یک از اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند روزانه برای حداکثر ۵۰۰ شماره، عملیات ترابرد را انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه دوره آزمایشی طرح بصورت یک ماهه پیش‌بینی شده است، گفت: در این دوره زمانی، همزمان با ارزیابی مستمر عملکرد اپراتورها و پایش اقدامات در مرکز ترابرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، به مرور برخی محدودیت‌ها در تعداد متقاضیان ورودی اپراتورها برداشته شده و پس از آن راه‌اندازی تجاری آغاز می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تفاوت بین دوره آزمایشی و راه‌اندازی تجاری عنوان کرد: تنها تفاوت دوره آزمایشی با دوره بهره‌برداری و راه‌اندازی تجاری، محدودیت تعداد شماره‌های قابل ترابردشدن و عدم امکان ترابرد شماره برای مشترکان حقوقی است.

عمیدیان با اشاره به اینکه دوره آزمایشی به منظور اطمینان از عملکرد صحیح اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات در دوره راه‌اندازی تجاری در نظر گرفته شده است، افزود: در صورتیکه سقف مجاز روزانه اپراتورها (۵۰۰ درخواست) تکمیل ‌شود، از متقاضیان خواسته خواهد شد که روز کاری بعدی درخواست خود را پیگیری کنند.

وی درباره نحوه ترابرد شماره و مهاجرت مشترکان تلفن همراه به سایر اپراتورها افزود: متقاضیان ترابرد شماره می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و یا پایگاه اینترنتی اپراتوری که قصد مهاجرت و استفاده از شبکه‌اش را دارند از شرایط ترابرد شماره مطلع شده و درخواست خود را ثبت کنند.

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه سرویسی است که به مشترک اجازه می‌دهد بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، از خدمات اپراتور تلفن همراه دیگری استفاده کند.

متقاضیان برای درخواست ترابرد شماره می‌توانند به آدرس پایگاه اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کنند.
کد مطلب: 44114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام