کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار صد میلیارد دلاری فناوری‌های پوشیدنی

سايت خبری ايتنا , 26 تير 1395 ساعت 13:02

ایتنا - بازار فناوری‌های پوشیدنی تا سال ۲۰۲۳ به یک بخش ۱۰۰ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.




بسیاری از شما تا به حال یک تجربه با فناوری‌های پوشیدنی داشته‌اید؛ چه یک ردیاب ساده ورزشی چه ابزاری کامل‌تر مانند ساعت هوشمند. در هر حال، به‌نظر می‌رسد که کم‌کم این بازار به بخش مهمی از بازار فناوری اطلاعات تبدیل می‌شود.


به گزارش ایتنا طبق گزارش موسسه IDTechEX رشد سریع این بازار همچنان ادامه خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۳ به یک بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.
در گزارش مذکور، گفته شده که گجت‌های پوشیدنی ورزشی و ساعت‌های هوشمند یک بخش مستقل را به خود اختصاص خواهند داد و جدی‌تر گرفته خواهند شد.

در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد که همچون بسیاری از بازارهای نوظهور، تب سرمایه‌گذاری در این بخش تا حدی خوابیده و چنان‌که در گزارش IDTechEX آمده «طبیعت بی‌ثبات یک جنجال در حال نمود است و اکنون، بسیاری از شرکت‌ها با فراتر رفتن از مذاکره در حوزه پوشیدنی‌ها[به‌عنوان یک موضوع کلی] در حال تمرکز روی جزئیات زیرمجموعه‌های مختلف این بازار هستند.» این زیرمجموعه‌ها عبارتند از: دنبال‌کننده‌های ورزشی، ساعت‌های هوشمند و اجزای مختلف لباس که به شبکه متصل هستند.
در هر حال، پیش از رسیدن به عدد ۱۰۰ میلیارد، گزارش مربوطه به جزئیات یک افزایش ده درصدی و رسیدن به ارزش بازار ۴۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ خبر می‌دهد. این روند رشدی است که بازار اسمارت‌فون به این شکل تجربه نکرد و اگرچه امروز اسمارت‌فون در استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند اهمیت دارد، ممکن است در آینده چنین نباشد.

نگارندگان گزارش IDTechEX عقیده دارند که اگرچه اسمارت‌فون‌ها یک عامل مهم برای ظهور پوشیدنی‌ها بودند، اما شرکت‌های بزرگ از هم‌اکنون نگاهی رو به جلو دارند؛ به آینده‌ای که این بازار مستقل شود.
البته این موضوع قابل پیش‌بینی بود، به‌عنوان مثال، دستگاه‌هایی همچون Samsung Gear S2 قادرند روی شبکه AT&T بدون نیاز به اتصال به گوشی، تماس برقرار کنند. جدا از این موضوع، شرکت گوگل نیز Android Wear 2.0 را در پاییز عرضه خواهد که با وابستگی کمتر به اسمارت‌فون به ایفای نقش خواهد پرداخت و فعالیت‌های ورزشی نیز در آن با دقت بیشتری و استقلال از اسمارت‌فون انجام می‌شود.

فناوری پوشیدنی بیش از آنچه خیلی از کاربران تصور می‌کنند در بازار حضور داشته، اما راهی طولانی در پیش دارد و در عین حال، برای تبدیل شدن به یک جریان اصلی راهی ندارند جز این‌که از گوشی‌های هوشمند مسیر خود را جدا کنند.
 


کد مطلب: 44100

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44100/بازار-صد-میلیارد-دلاری-فناوری-های-پوشیدنی

ايتنا
  https://www.itna.ir