۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۵

حفره امنیتی دردسرساز بر روی OS X

ایتنا- به‌تازگی یک بدافزار ویژه برای سیستم عامل OS X طراحی شده است که می‌تواند منجر شود تا اطلاعات مربوط به رمز عبور کاربر به‌صورت اختصاصی در اختیار سیستم ماشینی نفوذ کننده قرار بگیرد.
حفره امنیتی دردسرساز بر روی OS X


به‌تازگی یک بدافزار ویژه برای سیستم عامل OS X طراحی شده است که می‌تواند منجر شود تا اطلاعات مربوط به رمز عبور کاربر به‌صورت اختصاصی در اختیار سیستم ماشینی نفوذ کننده قرار بگیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ظاهرا اپل از روزهای اوج خود در زمینه امنیت به‌شدت فاصله گرفته است زیرا سیستم‌های این شرکت که پیش از این به‌عنوان پلتفرم‌هایی بسیار امن به‌حساب می‌آمده‌اند، هرروز با یک دردسر جدید روبرو می‌شوند.

به‌تازگی شرکت امنیتی ESET اعلام کرده است که یک بدافزار در سیستم عامل OS X یافته است که این رخنه می‌تواند موجب لو رفتن اطلاعات فردی کاربران این سیستم عامل گردد.

 

این بدافزار می‌تواند یک کانال VIP برای انتقال داده‌ها ایجاد کند و اطلاعات محرمانه و مهمی مانند رمز عبور و نام کاربری افراد در سیستم‌های مختلف را از طریق این کانال در اختیار مهاجمان قرار بدهد.

این بدافزار با نام KEYDNAP شناخته می‌شود و در طول چند هفته اخیر متخصصان ESET دریافته‌اند که می‌توان از آن برای به دست آوردن اطلاعات تایپ شده بر روی پلتفرم میزبان استفاده کرد.

شایان ذکر است که اپل هنوز نسبت به این موضوع عکس‌العملی نشان نداده است، ولی می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه وصله امنیتی ویژه برای رفع این مشکل باشیم.
 
کد مطلب: 44079
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام