کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسخه ۳۲ بیتی لینوکس بازنشسته شد

26 تير 1395 ساعت 15:47

ایتنا - سیستم عامل Ubuntu 18.10 در پاییز سال 2018 میلادی به عنوان آخرین نسخه از لینوکس 32 بیتی روانه بازار شود.




بر اساس آخرین خبرها گفته شد نسخه ۳۲ بیتی سیستم عامل لینوکس برای همیشه بازنشسته می‌شود تا مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بتوانند به صورت گسترده‌تر روی نسخه ۶۴ بیتی آن تمرکز کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، «دیمیتری جان لِدکوف» مدیر عامل شرکت Ubuntu اعلام کرد نصب نسخه ۳۲ بیتی لینوکس در حال افزایش است و باید گفت که هیچ لزومی ندارد کاربران جهانی از این نسخه استفاده کنند. زیرا این روزها تعداد کمی از رایانه‌های جهان از پردازنده‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کنند.

او همچنین اعلام کرد که در جریان تصمیمات جدید می‌توان روی این مسئله تمرکز کرد که، آن دسته از کاربران جهانی که نِت‌بوک یا لپ‌تاپ قدیمی مبتنی بر لینوکس را در اختیار دارند می‌بایست سیستم عامل خود را به‌روز کنند.

بسیاری از نخستین مدل‌های رایانه‌های لینوکسی مبتنی بر پردازنده‌های Atom اینتل مورد استفاده قرار می‌گیرند که این پردازنده‌ها فقط قابلیت‌های ۳۲ بیتی را پشتیبانی می‌کنند و این در حالی است که از چند سال قبل نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل مذکور با قابلیت‌های بیشتر به کار گرفته می‌شود و کاربران قدیمی از این قابلیت‌ها محرومند.

 

به هر حال، هم‌اکنون تایید شد نسخه ۳۲ بیتی سیستم عامل لینوکس دیگر توسعه نمی‌یابد و سیستم عامل Ubuntu 16.10 به زودی فقط با ویرایش ۶۴ بیتی عرضه می‌شود.

همچنین پیش‌بینی شده است سیستم عامل Ubuntu 18.10 در پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان آخرین نسخه از لینوکس ۳۲ بیتی روانه بازار شود تا ماشین‌های مجازی این فرصت را داشته باشند طی دو سال پیشِ رو خود را تغییر دهند.
 


کد مطلب: 44062

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44062/نسخه-۳۲-بیتی-لینوکس-بازنشسته

ايتنا
  https://www.itna.ir