۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
هشدار دولت آمریکا:

مشکلات امنیتی ضدویروس‌های سمانتک به نفع هکرها بوده است

ایتنا - دولت آمریکا به تازگی هشدار داده که تعداد زیادی حفره امنیتی در تولیدات شرکت سمانتک وجود دارد.
مشکلات امنیتی ضدویروس‌های سمانتک به نفع هکرها بوده است


اگر چه کاربران زیادی از نرم‌افزارهای امنیتی سمانتک برای مقابله با تهدیدات موجود در فضای مجازی استفاده می‌کنند، اما دولت آمریکا به تازگی هشدار داده که تعداد زیادی حفره امنیتی در تولیدات این شرکت وجود دارد.


به گزارش ایتنا از فارس، وزارت امنیت داخلی آمریکا معتقد است حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های موجود در تولیدات سمانتک در عمل به هکرها امکان می‌دهد به درون رایانه‌های شخصی نفوذ کنند.

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، تمامی محصولات ضدویروس با عنوان سمانتک و نورتون دچار آسیب‌پذیری‌های هستند که به هکرها امکان می‌دهد کنترل یک رایانه را در اختیار بگیرند.

بر اساس آمار منتشر شده در ایالات متحده، ضدویروس‌های سمانتک از نظر میزان محبوبیت در رتبه پنجم هستند و بر روی میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان نصب شده‌اند. بنابراین شرکت‌های تجاری و نهادهای دولتی زیادی در سراسر جهان به علت استفاده از ضدویروس‌های سمانتک در معرض خطر هستند.

با توجه به اینکه تولیدات سمانتک برای بررسی میزان امنیت رایانه‌ها به شکلی عمیق به درون آن‌ها نفوذ می‌کنند، آسیب‌پذیری‌های به تازگی افشا شده می‌توانند بسیار خطرناک باشند. زیرا کدهای مخرب مربوطه به راحتی در بخش‌های حساسی از رایانه‌های شخصی قابل اجرا خواهند بود.

اولین بار Tavis Ormandy عضو گروه امنیتی شرکت گوگل مشکلات ضدویروس‌های سمانتک را شناسایی کرد. وی آن‌ها را بسیار بد توصیف کرده، زیرا به هکرها امکان می‌دهد، کل سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت را مختل کنند. شرکت سمانتک در واکنش از عرضه وصله‌های امنیتی و فایل‌های به‌روزرسان خبر داده است.
کد مطلب: 44042
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام