۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

هک شدن هزاران دوربین توسط هکرها برای حمله به وب سایت‌های گوناگون

ایتنا - گروه هکری Lizard Squad این بار از روشی خلاقانه برای حمله به رایانه‌های شخصی و وب‌سایت‌ها استفاده کرده است.
هک شدن هزاران دوربین توسط هکرها برای حمله به وب سایت‌های گوناگون


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، محققان شرکت امنیتی Arbor از نفوذ این هکرها به هزاران دوربین مداربسته و وب‌کم در نقاط مختلف جهان خبر داده‌اند. هکرهای یادشده با این کار شبکه بوت‌نت مخربی طراحی کرده‌اند که موجی از حملات denial of service را بر علیه بانک‌ها، سایت‌های بازی، سایت‌های دولتی و شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت به راه انداخته است.


اگر چه دوربین‌های مداربسته و وبکم‌ها به اندازه رایانه‌های شخصی قدرتمند نیستند، اما می‌توان از آن‌ها برای مختل کردن سایت‌های اینترنتی و رایانه‌ها استفاده کرد. زیرا آن‌ها قادر به انتقال ۴۰۰ گیگابیت داده در ثانیه هستند.

دوربین‌های یادشده معمولا مجهز به نسخه‌های ساده‌ای از سیستم عامل لینوکس هستند و امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پایینی دارند. خریداران این دوربین‌ها هم به ندرت وصله‌های امنیتی جدید به روزرسان را بر روی آن‌ها نصب می‌کنند و لذا پس از شناسایی دوربین‌های یادشده به راحتی می‌توان بر روی آن‌ها بدافزارهای مخرب نصب کرد.

افشای استفاده از چنین روشی برای هک کردن رایانه‌ها و سایت‌ها، یک بار دیگر جنبه‌های گسترده ضعف‌های امنیتی در اینترنت را آشکار کرد. شرکت امنیتی Arbor Networks از کاربران خواسته تا برای ارتقای امنیت خود وصله‌های امنیتی را برای وب‌کم‌ها و دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار دهند.
کد مطلب: 43966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام