کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجرمان سایبری در سفر هم شما را رها نمی‌کنند

12 تير 1395 ساعت 16:48

ایتنا- آمارها نشان می‌دهند که مردم در سفر امنیت اینترنت مصرفی‌شان را به طور کامل فراموش می‌کنند. این عادت مرسوم، به شدت خطرناک است!




در خانه یا محل کار و حتی در تعطیلات مهم نیست که کجا هستیم، ما همیشه در خطریم. برای مجرمان سایبری فرقی ندارد که ما کجا باشیم، فقط می‌خواهند که به اطلاعاتمان دست یابند.

آنها می‌توانند از وای.فای عمومی برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران استفاده کنند و مسافران هم اغلب با این روش است که طعمه قرار می‌گیرند زیراکه وای.فای تنها راهی است که بسیاری از آنها می‌توانند به آن متصل شوند.

وای.فای عمومی هر روزه در خدمت صدها هزار نفر از کاربران قرار می‌گیرد و بسیاری از این کاربران فکر می‌کنند که آن امن است. لابراتوار کسپرسکی با بیش از ۱۰.۰۰۰ از مسافران بین‌المللی به تازگی مصاحبه‌ای داشته است که ۸۲% این افراد در سفرهای گردشی یا کاری خود از شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌کردند.

لابراتوار کسپرسکی ۱۱.۸۵۰ نفر از ۲۳ کشور را مورد بررسی قرار داد، همه این افراد در سال گذشته به خارج از کشور سفر کرده بودند. اینطور که مشخص است مردم در سفر امنیت را به طور کامل فراموش می‌کنند. آنها به هر شبکه رایگان که در دسترس باشد، متصل می‌شوند. این عادت مرسوم، به شدت خطرناک است.

در خارج از کشور، مردم به ندرت حاضر به ول کردن شبکه‌های اجتماعی، وب گردی، به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و لذت‌های دیگر دنیای دیجیتال می‌شوند. مسافران هم اغلب به خاطر ندارند که استفاده از ارتباطات این چنینی امن نیست.

طبق بررسی لابراتوار کسپرسکی از مسافران، ۶۱% از وای فای برای بانکداری، ۵۵% برای خرید آنلاین و تقریبا نیمی از آن ها از وب‌سایت‌های روزمرئه بازدید می‌کنند.

همه این فعالیت‌ها داده‌های خود را در معرض سرقت قرار می‌دهد.
به غیر از امنیت سایبری، در تعطیلات خطرات دیگری هم وجود دارد که آنان را تهدید می‌کند. تقریبا یک پنجم نظر نسجی اعتراف کردند که دستگاه‌های شخصی خود را در هتل جا می‌گذارند یا برای عکس گرفتن دستگاه خود را به غریبه‌ها می‌دهند. ۲۸% آن‌ها دستگاه‌های خود را در فضاهای عمومی بدون نظارت رها می‌کنند.

در بررسی‌های ما نیمی از مردم از گجت‌های خود زیاد استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم، فراموش کردن این موضوع که "هر دستگاه متصل" بیش از دوربین، مسیر یاب و تلفن می‌باشد، ساده است. گوشی‌های هوشمند معمولا اطلاعات حساس از جمله موبایل بانک، مسیج‌های شخصی و اطلاعاتی راجع به صاحبان را در خود ذخیره دارد.

درست است که ما در تعطیلات به استراحت و آرامش می‌پردازیم و در سفرهای کاری، به کار و مشغله های کاری. اما این به این معنی نیست که می‌توانیم راحت و آرام بمانیم و دغدغه‌ای نداشته باشیم تا اندازه‌ای که مسائل امنیتی و ایمنی را فراموش کنیم ( یا از سوی دیگر فقط به کار و دل‌نگرانی‌هایمان بپردازیم). تقریبا یک پنجم افرادی که در سفر بودند از جرایم اینترتی رنج برده‌اند. یک دهم آنها در حال خرید و ۶% آنها در حال استفاده از بانکداری. ۷% هم با گرفتن ایمیل نرم‌افزارهای مخرب دریافت کرده‌اند.

در تعطیلات، مردم بیشتر از جرم و جنایات فیزیکی و جیب‌برها می‌ترسند و مسائل مربوط به امنیت سایبری را فراموش می‌کنند. به همین دلیل احتمال بیشتری است که مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده کنند.

از این رو توصیه می‌کنیم هوشیار باشید و حفاظت کامل را انجام دهید. به مجرمان اینترنتی نه بگویید و یک راهکار امنیتی مناسب و خوب برای گوشی، لپ‌تاپ و تبلت خود در نظر بگیرید.

Kaspersky Internet Security for Android می‌تواند از موبایل شما محافظت کند. Kaspersky Internet Security Multi Device 2016 راهکاری مناسب برای امنیت بالای لپ‌تاپ و تبلت شما می‌باشد.

(منبع: کسپرسکی آنلاین)
 


کد مطلب: 43914

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43914/مجرمان-سایبری-سفر-هم-رها-نمی-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir