۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹

بلوکه شدن ۶ میلیون دلار اموال فیس‌بوک در برزیل

ایتنا - فیس‌بوک بازم هم درگیر حاشیه‌ها شد و این‌بار کار به بلوکه شدن بخشی از اموالش در برزیل نیز کشید!
بلوکه شدن ۶ میلیون دلار اموال فیس‌بوک در برزیل


در جریان یک منازعه دیگر میان فیس‌بوک و مقامات پلیس در برزیل بر سر رمزگذاری داده‌های کاربران در برنامه تبادل پیام واتس‌اپ، حدود ۶ میلیون دلار از اموال این شرکت در یک حساب بانکی در این کشور بلوکه‌شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، پلیس برزیل در تلاش برای دسترسی به پیام‌های ردوبدل‌شده میان گروهی از قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر است. اما رمزگذاری داده‌های کاربران برنامه تبادل پیام واتس‌اپ این کار را برای پلیس ناممکن کرده است.

پلیس قصد دارد با فشارآوردن به فیس‌بوک مالک واتس‌اپ به این اطلاعات دسترسی یابد. اما فیس‌‌بوک می‌گوید طراحی واتس اپ به گونه‌ای است که نه داده‌های کاربران بر روی سرورهای فیس‌بوک ذخیره می‌شود و نه فیس‌بوک می‌تواند به متادیتا و داده‌های مورد نیاز پلیس برزیل دسترسی یابد.

از آوریل گذشته واتس‌اپ داده‌های ردوبدل شده میان کاربران خود را به طور کامل رمزگذاری می‌کند و با این کار دسترسی به متن پیام‌های کاربران خود توسط پلیس، قضات و غیره را ناممکن کرده است.

واتس‌اپ در دسامبر گذشته و به علت عدم همکاری با پلیس برزیل به منظور افشای متن پیام‌های ردوبدل شده میان برخی کاربران مشکوک به قاچاق مواد مخدرش هم چند ساعتی در این کشور بلوکه شد. در ماه مارس هم معاون واحد آمریکای لاتین فیس‌بوک در برزیل به دلیل مشابهی برای مدت کوتاهی بازداشت شد.
کد مطلب: 43903
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام