۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

پلتفرم جدید موزیلا برای آموزش رمزگذاری داده‌ها به کودکان

ایتنا - در این پلتفرم کاربران می‌توانند پیام مورد نظر خود را بنویسند و سپس یک شکلک را در قالب سیستم رمزگذاری پیام انتخاب کنند.
پلتفرم جدید موزیلا برای آموزش رمزگذاری داده‌ها به کودکان


شرکت موزیلا از ساخت پلتفرم جدیدی خبر داده است که با استفاده از شکلک‌های کاربردی در اپلیکیشن‌های ارتباطی، اصول پایه و اساسی کدنویسی را به کاربران آموزش می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از نکست‌وب، این پلتفرم که مبتنی بر فضای وب فعالیت می‌کند Codemoji نام دارد و به عنوان یک ابزار آموزشی به شما امکان می‌دهد با استفاده از حروف رمزی، پیام‌های رمزگذاری شده را ارسال و دریافت کنید.

در این پلتفرم کاربران می‌توانند پیام مورد نظر خود را بنویسند، سپس یک شکلک را در قالب سیستم رمزگذاری پیام انتخاب کنند تا در فاصله زمانی کوتاه متن پیام به تعداد شکلک بی‌معنی تبدیل شود.

سپس این پیام با علامتگذاری شکلکی که به عنوان سیستم رمزگذاری در نظر گرفته شده است ارسال می‌شود. به عنوان مثل، اگر شما شکلک تعجب را ارسال کرده باشید می‌تواند این معنی را داشته باشد: «این پیام من است – شرایط در حال بدتر شدن است.»

 

دوست شما که سیستم مشابه را دارد، پس از دریافت پیام آن را رمزگشایی می‌کند تا مشخص شود هر یک از این شکلک‌ها چه معنی و مفهومی داشته‌اند.

«مارک سورمن» از مدیران ارشد موزیلا گفت: «زمانی که تعداد بیشتری از کاربران با مفهوم دقیق کدنویسی آشنا شوند و دریافند که چرا برای آنها اهمیت دارد، در شرایط لزوم تعداد بیشتری از افراد می‌توانند پیام‌ها را رمزگشایی کنند. رمزگذاری داده مهم‌ترین اتفاق برای افزایش ایمنی داده‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود.»
 
کد مطلب: 43859
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام