۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷

فیس‌بوک ردگیری موقعیت مکانی کاربران برای معرفی دوستان جدید را تکذیب کرد

ایتنا- باز هم فیس‌بوک به زیرپا گذاشتن حریم شخصی کاربرانش متهم شد!
فیس‌بوک ردگیری موقعیت مکانی کاربران برای معرفی دوستان جدید را تکذیب کرد


مدیران فیس‌بوک در روزهای اخیر با بحران دیگری در زمینه بی‌توجهی به حریم شخصی کاربران مواجه شده‌اند. آنان متهم به ردگیری موقعیت مکانی کاربران برای پیشنهاد دوستانی جدید به آنان هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپلکس، منتقدان فیس‌بوک می‌گویند این شرکت داده‌های مربوط به محل استقرار فیزیکی هر کاربر را به طور مرتب جمع آوری می‌کند تا افرادی را که در نزدیکی هر کاربر قرار دارند برای دوستی به وی معرفی کند.

انچه که بر خشم کاربران افزوده این است که سخنگوی فیس‌بوک اظهار داشته این شرکت قبلا از اطلاعات یاد شده برای پیشنهاد دوستان جدید به هر فرد استفاده می‌کرد، اما دیگر چنین کاری نمی‌کند.

برخی کاربران فیس‌بوک می‌گویند این شرکت هنوز رفتار خود را در این زمینه تغییر نداده و هر بار که آنان به محل جدیدی رفته و افراد تازه‌ای را ملاقات می‌کنند شاهد پیشنهاد شدن آنها برای دوستی با خود در فیس‌بوک هستند.

در یک مورد جالب مردی که به ملاقات تعدادی نوجوان که قصد خودکشی داشتند رفته بود، روز بعد تصاویر آنها را به عنوان پیشنهادات فیس‌بوک برای دوستی در حساب شخصی خود مشاهده کرد. این در حالی بود که این افراد هیچ اطلاعات تماسی رد و بدل نکرده بودند.

با این حال سخنگوی فیس‌بوک اصرار دارد که این روند متوقف شده است. وی افزوده که نمایش نمایه افراد برای دوستی، بر مبنای دوستان دوجانبه، کار، شبکه دوستی، فهرست تماس‌ها و تحصیلات افراد صورت می‌گیرد و اطلاعات موقعیت مکانی از این مجموعه حذف شده است.

کارشناسان امنیتی به کاربران فیس‌بوک توصیه کرده‌اند برای راحتی خیال وارد بخش تنطیمات حریم شخصی این شبکه اجتماعی شده و گزینه عدم به اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی خود با فیس‌بوک را انتخاب کنند.
کد مطلب: 43853
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام