۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹

مدیر عامل گوگل تازه‌ترین قربانی حملات هکری

ایتنا- ساندار پیچای مدیر عامل گوگل برای مدت کوتاهی کنترل حساب کاربری خود در سایت پرسش و پاسخ کورا را از دست داد.
مدیر عامل گوگل تازه‌ترین قربانی حملات هکری



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل، شرکت کورا در ژوئن ۲۰۰۹ توسط دو کارمند سابق فیس‌بوک تأسیس شد و وبگاه آن در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت. کورا پرسش و پاسخ‌ها را دسته‌بندی می‌کند. کاربران می‌توانند سؤال‌ها را ویرایش کنند و حتی به دیگر کاربران پیشنهاد اصلاح و ویرایش پاسخ‌هایشان را بدهند. تعداد کاربران این سایت در ماه مارس سال ۲۰۱۶ صدمیلیون نفر بوده است.


با توجه به اتصال حساب کورای مدیر عامل گوگل به حساب توییتر وی مطالب ارسالی هکرها در آن بر روی توییتر هم منتشر شد. هکرها بعد از موفقیت علت این کار خود را بررسی امنیت کورا اعلام کردند. در حال حاضر هر دو حساب پیچای به حالت عادی بازگشته است.

گروه هکری OurMine که این اقدام را انجام داده اند، ظاهرا همان گروهی هستند که کنترل حساب های مارک زاکربرگ میر عامل فیس بوک را در توییتر و پینترست بر عهده گرفته بودند. آنها با سوءاستفاده از آسیب پذیری خاصی در لینکد-این و اتصال حساب های کاربری زاکربرگ در این شبکه های اجتماعی به یکدیگر توانسته بودند آنها را هک کنند.

OurMine می گوید این بار از روش متفاوتی استفاده کرده و توانسته حفره ای را در پلاتفورم کورا برای نفوذ به آن شناسایی کند. حفره یادشده هنوز برطرف نشده است. مدیران کورا نیز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.
کد مطلب: 43831
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام