کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندارد HDR در تلویزیون و فیلم‌برداری چه زمانی می‌آید و فرق آن با اچ‌دی‌آر عکاسی چیست؟

سايت خبری خبر آنلاین , 6 تير 1395 ساعت 14:38

ایتنا - فناوری موسوم به HDR که اخیراً در عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند رواج یافته با استاندارد HDR در فیلم‌برداری و کاربرد آن در تلویزیون متفاوت است.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اچ‌دی‌آر یا تصویربرداری دامنه دینامیک بالا در پردازش تصویر به‌صورت تکنیک ترکیب چند عکس برای نشان دادن دامنه شدت نور در صحنه‌های طبیعی بکار می‌رود. معمولاً از قالب RAW در عکس‌برداری برای این کار استفاده می‌شود و هر عکس که با نوردهی خاصی گرفته‌شده باهم ترکیب می‌شود.


اما در استاندارد HDR برای فیلم‌برداری و روی تلویزیون هدف همان نشان دادن نقاط تاریک و روشن یک تصویر مانند فناوری HDR در عکس‌برداری است اما گرفتن تصویر زنده با فناوری جدید روی دوربین فیلم‌برداری از همان پله اول رخ می‌دهد و تصویر ترکیب‌سازی بعدی نمی‌شود، بلکه همان زمان که تصویر گرفته می‌شود، مورد پردازش هم‌زمان قرارگرفته و اچ‌دی‌آر ساخته می‌شود تا با نشان دادن تاریکی و روشنایی بیشتر روی تصاویر زنده تلویزیونی بتوانیم تصویری مطلوب‌تر، شفاف‌تر و رنگ‌های بهتری داشته باشیم.

اما فعلاً سازندگان تلویزیون و نیز دوربین‌های فیلم‌برداری فعلاً با این موضوع کنار نیامده‌اند ولی شاهد اولین تلویزیون‌های 4K با اچ‌دی‌آر در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خواهیم بود.


کد مطلب: 43801

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43801/استاندارد-hdr-تلویزیون-فیلم-برداری-زمانی-می-آید-فرق-اچ-دی-آر-عکاسی-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir