کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت مرد فرانسوی از فیس‌بوک، توییتر و گوگل به علت حمایت از داعش

خبرگزاری فارس , 30 خرداد 1395 ساعت 15:59

ایتنا - یک مرد فرانسوی که دخترش در حملات تروریستی نوامبر گذشته در شهر پاریس کشته شده از فیس‌بوک ، توییتر و گوگل شکایت کرده است.




به گزارش ایتنا از فارس، رینالدو گونزالس شکایت خود را تقدیم دادگاهی در کالیفرنیای آمریکا کرده و مدعی شده این شرکت‌ها به عمد به داعش امکان داده‌اند تا در فضای مجازی پول جمع‌آوری کند، تبلیغات کند و برای انجام اقدامات مدنظرش شبه نظامی استخدام کند.

این اولین شکایت از شرکت‌های فناوری آمریکایی به علت حمایت از داعش نیست و در ژانویه گذشته شکایت مشابهی از توییتر طرح شده بود. شاکی آن پرونده زنی بود که همسرش در جریان حملات تروریستی داعش در شهر امان پایتخت اردن به قتل رسیده بود.

نوئمی دختر ۲۳ ساله گونزالس فرانسوی یکی از ۱۳۰ نفری بود که در حملات متعدد داعش در پاریس در ماه نوامبر به قتل رسید. فیس‌بوک و توییتر در واکنش این ادعاها و شکایات را رد کرده و آن‌ها را بی مبنا دانسته‌اند. گوگل در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

بر اساس قوانین موجود در آمریکا شرکت های اینترنتی مسئولیتی در برابر محتوای ارسال شده کاربران خود ندارند، اما در شکایت مرد فرانسوی فیس‌بوک، توییتر و گوگل به علت فراهم آوردن زمینه فعالیت داعش و نه ارسال محتوا توسط کاربران حامی داعش مقصر دانسته شده‌اند.

در بخشی از این دادخواست تصریح‌شده که رشد انفجارآمیز گروه تروریستی داعش در سال‌های اخیر بدون کمک گرفتن از امکانات این سه شرکت ممکن نبوده و به عنوان مثال یوتیوب و داعش در درآمد ناشی از انتشار ویدئوهای این گروه در اینترنت سهیم بوده‌اند.


کد مطلب: 43675

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43675/شکایت-مرد-فرانسوی-فیس-بوک-توییتر-گوگل-علت-حمایت-داعش

ايتنا
  https://www.itna.ir