کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باج‌افزارها در تلویزیون‌های هوشمند ظاهر شدند

خبرگزاری ايسنا , 30 خرداد 1395 ساعت 9:12

ایتنا- باج‌افزار اندروید حالا تلویزیون‌‌های هوشمند شما را هدف قرار می‌دهد.




 اگر شما ساعت، تلویزیون، یخچال و یا هر دستگاه هوشمندی دارید که به اینترنت متصل باشد، باید از آخرین علایق جرایم سایبری در زمینه اینترنت اشیا آگاه باشید: باج‌افزارها!

به گزارش ایتنا از ایسنا، باج‌افزارها پس از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و تجارت‌ها، بر روی صفحه تلویزیون‌های هوشمند ظاهر شده‌اند.

نسخه جدیدی از باج‌افزار Frantic Locker (که بیشتر با نام FLocker شناخته می‌شود) حالا این توانایی را دارد که تلویزیون هوشمند شما را آلوده کرده و آن را قفل کند تا زمانی که شما باج مورد نظر را بپردازید.

محققان نسخه آپدیت‌شده FLocker را کشف کرده‌اند که قادر است گوشی‌های اندرویدی را مانند تلویزیون‌های هوشمند قفل کند.

باج‌افزار FLocker که در ماه می سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد، در ابتدا گوشی‌های هوشمند اندرویدی را هدف قرار داد و توسعه‌دهندگان آن به طور پیوسته این باج‌افزار را به‌روز کرده و آن را با تغییرات سیستم عامل اندروید هماهنگ کردند.

کاری که نسخه جدید FLocker با تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی می‌کند این است: صفحه دستگاه را قفل می‌کند، پیامی تقلبی را از پلیس سایبری و یا سایر نهادهای اجرای قانون نمایش می‌دهد و افراد را متهم به جرایمی می‌کند که مرتکب نشده‌اند و در نهایت درخواست مبلغی حدود ۲۰۰ دلار به عنوان باج می‌کند تا تلویزیون آلوده‌شده را باز کند.

اگرچه نوع جدیدی از FLocker فایل‌های موجود در دستگاه آلوده را کدگذاری نمی‌کند، این قابلیت را دارد که داده‌ها را شامل مخاطبان، شماره تلفن، اطلاعات دستگاه و داده‌های مکانی را سرقت کند.

البته گزارش محققان آشکار نکرده است که FLocker چطور می‌‌تواند تلویزیون‌های هوشمند را آلوده کند، اما به این نکته اشاره کرده که باج‌افزارها عموما از طریق اس‌ام‌‌اس‌ها و یا لینک‌های مخرب از راه می‌رسند.

بنابراین برای احتراز از آلوده شدن به باج‌افزار، شما باید هنگام گشتن در اینترنت و دریافت پیام‌های متنی یا ایمیل‌هایی از منابع ناشناخته محتاط باشید.


کد مطلب: 43650

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43650/باج-افزارها-تلویزیون-های-هوشمند-ظاهر-شدند

ايتنا
  https://www.itna.ir