۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷

نمایشگرهای ویژه هولوگرام با روش انقلابی

ایتنا- به‌تازگی دانشمندان موفق شده‌اند تا راهکاری منحصربه‌فرد برای ساخت نمایشگرهای مناسب جهت نمایش تصاویر معلق سه‌بعدی یا هولوگرام ارائه کنند.
نمایشگرهای ویژه هولوگرام با روش انقلابی


به‌تازگی دانشمندان موفق شده‌اند تا راهکاری منحصربه‌فرد برای ساخت نمایشگرهای مناسب جهت نمایش تصاویر معلق سه‌بعدی یا هولوگرام ارائه کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ENGADGET، هولوگرام‌ها یا تصاویر معلق بین زمین و هوا برای چندین سال به‌عنوان آینده نمایشگرها شناخته می‌شده‌اند ولی هنوز پیشرفت کافی در راستای رسیدن به آن‌ها محقق نشده است.

با این‌ حال دانشمندان دو مرکز بزرگ تحقیقاتی در جهان توانسته‌اند تا روشی انقلابی ارائه کنند که به کمک آن می‌توان تصاویر یاد شده را با استفاده از محلولی تشکیل شده از ذرات شیشه‌ای به نمایش درآورد.

 

این دستاورد که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد و مرکز MIT ممکن شده است، می‌تواند موجب ایجاد نمایشگرهایی شود که با شکست دادن نور در یک محلول تشکیل شده از ذرات شیشه می‌توانند آن را به‌صورت سه‌بعدی به نمایش دربیاورند.

سازندگان این سیستم معتقدند که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان به کمک آن تلفن‌های همراه هوشمند را به امکان ارائه تصاویر سه‌بعدی معلق بین زمین و هوا مجهز ساخت.

همچنین یکی از کاربری‌های پیش‌بینی شده برای این طرح را می‌توان شبیه‌سازی اعضای داخلی بدن برای امور پزشکی و تحلیل‌های پیش از جراحی دانست. با این‌ وجود هنوز تا عرضه این محصول زمان بسیار زیادی باقی مانده است.
 
کد مطلب: 43545
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام