کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسگر اثر انگشت برای سیستم‌های قدیمی

30 خرداد 1395 ساعت 16:53

ایتنا-به‌تازگی کمپانی سینپتیکس از ساخت دانگل جدیدی خبر داده است که می‌تواند با اتصال به درگاهUSB کامپیوترهای نسبتا قدیمی فناوری امنیتی استفاده از حسگرهای زیستی را به آن‌ها بیفزاید.




به‌تازگی کمپانی سینپتیکس از ساخت دانگل جدیدی خبر داده است که می‌تواند با اتصال به درگاه USB کامپیوترهای نسبتا قدیمی فناوری امنیتی استفاده از حسگرهای زیستی را به آنها بیفزاید.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، استفاده از اثرانگشت به‌عنوان پسوردهای امنیتی نه‌تنها نسبت به روش‌های دیگر از امنیت بیشتری برخوردار است بلکه دردسر تایپ اشتباه و یا از یاد بردن پسوردهای رایج را نیز نخواهد داشت.

با این‌ حال تاکنون کاربران می‌توانستند این فناوری را تنها بر روی برخی دستگاه‌های بسیار جدید و به‌روز در اختیار داشته باشند و اگر شخصی مایل به دریافت این فناوری بود باید حتما به فکر تعویض لپ‌تاپ قدیمی خود می‌افتاد.

 

اما هم‌اکنون کمپانی سینپتیکس (Synaptics) در راستای تغییر این وضعیت از ساخت دانگل‌های بسیار ظریفی خبر داده است که با اتصال آن به کامپیوترهای قدیمی می‌توان قابلیت‌هایی نظیر امنیت حسگرهای زیستی را به آنها افزود.

این دستگاه قادر است تا در کنار تنظیمات امنیت حسگرهای زیستی موجود در آخرین نسخه از ویندوز مایکروسافت به‌صورت دائمی به لپ‌تاپ کاربر متصل شده و به‌این‌ترتیب این روش امنیتی نسبتا جدید را برای دستگاه‌های قدیمی به ارمغان بیاورد.

کاربران در صورت گم شدن این دانگل می‌توانند وارد کردن پسورد به روش قدیمی و معمول دوباره به عملیات لاگین شدن را تکمیل کنند. البته باید در نظر داشت که خرید این دستگاه همواره یکی از پورت‌های USB لپ‌تاپ شما را اشغال خواهد کرد.
 


کد مطلب: 43534

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43534/حسگر-اثر-انگشت-سیستم-های-قدیمی

ايتنا
  https://www.itna.ir