۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲

آیا مسابقه بین هوش مصنوعی و انسان لغو می‌شود؟

ایتنا- بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا بار دیگر توانایی هوش مصنوعی آلفا گو (AlphaGo) خود را با قرار دادن آن در رقابت با بهترین بازیکن این بازی باستانی محک بزند ولی قهرمان این رشته به علت ترس از سرقت تکنیک‌های خود ممکن است از رقابت سر باز بزند.
آیا مسابقه بین هوش مصنوعی و انسان لغو می‌شود؟


بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا بار دیگر توانایی هوش مصنوعی آلفا گو (AlphaGo) خود را با قرار دادن آن در رقابت با بهترین بازیکن این بازی باستانی محک بزند، ولی قهرمان این رشته به علت ترس از سرقت تکنیک‌های خود ممکن است از رقابت سر باز بزند.


به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، کامپیوترها برای مدت‌های مدیدی است که در برخی بازی‌های ساخته دست انسان نظیر شطرنج از آنها پیشی گرفته‌اند.

در همین راستا چندی پیش هوش مصنوعی آلفا گو با شکست دادن لی سدن -که عنوان یکی از بزرگ‌ترین استادان بازی باستانی گو را داراست- توجه جهان را به خود جلب کرد.


 
آکنون و پس از قرار گرفتن فردی ۱۸ ساله به نام که جی در صدر جدول رتبه‌بندی برترین‌های بازی گو، گوگل تصمیم گرفته است تا بار دیگر توانایی هوش مصنوعی خود را به چالش کشیده و قبل از پایان سال میلادی جاری با که جی به رقابت بپردازد.
البته این بازیکن در ابتدا به دلایلی از انجام این کار سرباز می‌زد برای مثال او یکی از دلایل سر باز زدن از این رقابت را ترس از تقلید تکنیک‌هایش توسط آلفاگو اعلام کرده بود.

با این‌ حال به نظر می‌رسد که جی پس از شکست لی سدن نظر خود را تغییر داده و برای رقابت با هوش مصنوعی آلفاگو اعلام آمادگی کرده است.

اما بنابر نظر تحلیلگران از آنجایی که جی و لی سدن از لحاظ مهارتی تقریبا در یک سطح قرار دارند این رقابت برای آلفاگو چندان سخت نخواهد بود. با این‌ حال تا برای مشخص کردن نتیجه نهایی هنوز اندکی زمان لازم است.
 
کد مطلب: 43531
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام