۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶

راهکارهایی برای شارژ سریع گوشی

ایتنا- تمام شدن شارژ گوشی موبایل، آن‌هم در جایی که هیچ ابزاری برای شارژ کردن ندارید،‌ نوعی کابوس است!
راهکارهایی برای شارژ سریع گوشی


شاید برای شما هم پیش آمده که برای کاری مهم یا شرکت در یک جلسه کاری، مجبور به ترک خانه هستید و درست در این لحظه متوجه می‌شوید که شارژ گوشی خالی است و فراموش کرده‌اید آن را شارژ کنید. حالا چند دقیقه وقت دارید به‌سرعت گوشی را به شارژر متصل می‌کنید و هنگام خروج از خانه، می‌بینید تنها ۲درصد شارژ شده است.


اینجاست که آه از نهادتان برمی‌آید و به دنبال بهترین راهکار می‌گردید ما در این مطلب شما را با چند راهکار سودمند آشنا می‌کنیم.

اگر گوشی شما مجهز به سیستم شارژ سریع است مطمئناً با مشکل کمتری مواجه هستید، روی شارژر چنین گوشی‌های هوشمندی Adaptive Fast Charging هک شده است اما در هر صورت برای بالا رفتن سرعت شارژ گوشی، در گام نخست باید حتماً از شارژرهای استاندارد خود وسیله دیجیتال بهره بگیرید چون استفاده از شارژرهای متفرقه، نه‌تنها به گوشی شما آسیب می‌رساند بلکه در سرعت شارژ شدن نیز تأثیرگذار است.

از سوی دیگر هیچ‌گاه برای شارژ گوشی خود از یو.اس.بی تبلت یا کامپیوتر استفاده نکنید. پورت USB 2۲ تنها ۵/۲وات و USB 3 تنها ۵/۴ وات انرژی تولید می‌کنند به همین دلیل سرعت شارژ بسیار پایین می‌آید و از سوی دیگر ممکن است گوشی شما از این طریق، آلوده به ویروس شود. شارژ وایرلس نیز گزینه مناسبی برای زمانی که عجله دارید نیست هرچند باید گفت که بهتر از شارژ از طریق یو.اس.بی جواب می‌دهد.

موضوع مهم دیگر این است که اگر گوشی شما قاب دارد حتماً آن را خارج کنید تا سرعت شارژ بالاتر برود چراکه هرچه بدنه گوشی داغ‌تر و گرم‌تر باشد مدت زمان شارژ طولانی‌تر می‌شود چرا که قاب‌های گوشی نیز سبب گرمای بیشتر گوشی می‌شوند. اجازه دهید گوشی شما در فضایی خنک شارژ شود و نتیجه کار را ببینید.

همچنین هنگام شارژ کردن گوشی در شرایط اضطراری، بهتر است آن را خاموش کنید تا سرعت شارژ بالاتر برود در غیر این صورت گزینه بعدی شما، قرار دادن گوشی روی حالت پرواز است چرا که با این کار، گوشی در طول شارژ شدن از باتری تغذیه نمی‌کند و تجربه نشان داده است که قرار دادن گوشی در این وضعیت خاص می‌تواند سرعت شارژ شدن را نسبت به زمانی که در حالت معمولی قرار دارد، تا ۲برابر افزایش دهد.

به هر حال در هر دو حالت ممکن است تماس یا پیامک‌هایی را از دست بدهید اما مجبور به تحمل هستید تا گوشی زودتر شارژ شود. برای کسب نتیجه مناسب‌تر، بهتر است گوشی را در حالت ذخیره انرژی باتری یا battery-saving mode قراردهید تا انرژی کمتری هدر رود و گوشی زودتر شارژ شود.

اپلیکیشن‌ها و موارد غیرضروری گوشی همچون بلوتوث، GPS، وای‌فای یا NFC را نیز در حالت ذخیره انرژی قرار دهید. همه اپ‌ها را نیز ببندید و مانع هرگونه بک‌آپ گرفتن اتوماتیک یا آپدیت کردن اپ‌ها از گوگل پلی‌استور شوید تا انرژی ذخیره شود.

همچنین بهتر است وقتی گوشی را به شارژر متصل کردید دیگر با آن کاری نداشته باشید و هر ۳۰ ثانیه یک بار سراغ آن نروید تا برای اطلاع یافتن از میزان شارژ آن، صفحه نمایشگر گوشی را روشن کنید چرا که با هر بار انجام دادن این کار، انرژی مصرف می کند و بخشی از انرژی شارژ شده هدر می‌رود به هر حال یادتان باشد که صفحه نمایشگر، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی محسوب می‌شود.

راهکار دیگر این است که همیشه با خود یک پاوربانک داشته باشید تا به دردسر نیفتید و راهی برای شارژ شدن گوشی خود در مواقع بحرانی داشته باشید.

منبع: ایران آنلاین
کد مطلب: 43509
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام