۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳

افت فروش کامپیوترهای شخصی بیش از پیش‌بینی‌هاست

ایتنا - خریدوفروش کامپیوتر سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید کاهش یافته و مقصر تنها برنامه ارتقادهنده رایگان ویندوز۱۰ مایکروسافت است.
افت فروش کامپیوترهای شخصی بیش از پیش‌بینی‌هاست


خرید و فروش کامپیوترهای شخصی، سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید کاهش یافته و گفته می‌شود مقصر اصلی، برنامه ارتقاء دهنده رایگان ویندوز۱۰ مایکروسافت است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این مسئله با توجه به پیش‌بینی‌های شرکت آی.دی.سی است که ادعا می‌کند محموله‌های فروش پی.سی هر ساله به طور متوسط ۷.۳ درصد کاهش می‌یابد، در حالی که در حال حاضر دو درصد پایین‌تر از این پیش‌بینی برای سال ۲۰۱۶ رخ داده است.

آی.دی.سی برنامه ارتقاء دهنده رایگان ویندوز۱۰ مایکروسافت را برای این رکود بازار سرزنش می‌کند. این به وضوح برخلاف اعلام اچ‌پی در سال ۲۰۱۵ است که اعلام کرده بود: «ویندوز ۱۰ الهامی است برای خرید یک کامپیوتر جدید و نتیجتا رشد فروش آن.»


مطابق این تحلیل، هر چند در حال حاضر نرخ رشد فروش برای دستگاه‌هایی مانند تلفن هوشمند و تبلت دچار افت شده است، اما واقعیت عجیب این است که همزمان شاهد هیچگونه افزایش فروش در بازار کامپیوترهای شخصی نبوده‌ایم.
به‌ همین ترتیب، در حالی‌ که سهم بزرگی از امید به عرضه و گسترش ویندوز۱۰ وابسته شده است، سرعت خرید کامپیوترهای شخصی جدید هنوز در محموله کامپیوترهای تجاری تثبیت به چشم نمی‌آید.

آی.دی.سی، همچنان اشاره کرده که دستگاه‌های ترکیبی لپ‌تاپ‌/تبلت نیز چالشی برای بازار کامپیوتر به‌ حساب می‌آیند، چنان که این نوع لپ‌تاپ‌ها کمی ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌های قدیمی عرضه می‌شوند، و همین موضوع رکود بازار کامپیوترهای شخصی را تشدید کرده است.
 
کد مطلب: 43506
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام