۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰

عرضه اولین گوشی دنیا با قابلیت‌های درک سه‌بعدی و واقعیت مجازی

ایتنا- شرکت لنوو موفق به عرضه اولین گوشی هوشمند جهان شده که فاب 2 پرو نام دارد و از فناوری سه بعدی برای عکاسی بهره برده و با فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سازگاری دارد.
عرضه اولین گوشی دنیا با قابلیت‌های درک سه‌بعدی و واقعیت مجازی


به گزارش فارس به نقل از مشبل، گوشی یاد شده که بر مبنای طرح تانگوی گوگل طراحی و عرضه شده، دارای نمایشگر بزرگ ۶.۴ اینچی است و وزنی به اندازه ۲۳۰ گرم دارد.

در این گوشی از دو دوربین بسیار بزرگ برای ردگیری حرکات و درک عمق صحنه و همین طور نرم‌افزاری برای فهم ویژگی‌های محیط اطراف استفاده شده است. دوربین سوم و اصلی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و از فیلم برداری 4K پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت از دیگر امکانات این گوشی است.

پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۲ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی، باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپرساعت و اندروید ۶ از جمله دیگر امکانات گوشی یاد شده است.

برنامه‌های نصب شده بر روی این گوشی امکانات مختلفی دارند. به عنوان مثال اجرای بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی به طور سه بعدی با این گوشی ممکن است. برای این کار می توان دوربین گوشی را بر روی سطحی تاباند تا شخصیت ها و اشیای مورد نیاز برای اجرای بازی سه بعدی ظاهر شوند.

با کاربرد حسگرهای این گوشی هم انجام بسیاری از امور شخصی و حرفه ای ممکن است و به عنوان مثال می‌توان ابعاد پنجره‌ داخل خانه برای خرید پرده یا تخت‌ خواب برای خرید روتختی را نیز اندازه‌گیری کرد. یکی از برنامه های آموزشی نصب شده بر روی این گوشی قرار دادن دایناسور بر روی اشیای مختلف را ممکن می کند.

به نظر می رسد عرضه این گوشی ۴۹۹ دلاری در شهریور ماه سرآغاز تحولی جدی در زمینه ساخت تلفن های همراه و افزوده شدن امکانات واقعیت مجازی به محصولات مذکور باشد.
کد مطلب: 43479
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام