۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰

آمار جدید از اقبال 690 میلیارد دلاری به اینترنت اشیا

ایتنا-بر اساس گزارش جدید موسسه Credence Research در مورد بازار اینترنت اشیا، ارزش جهانی این بازار در سال 2015 به 690.43 میلیارد دلار رسید.
آمار جدید از اقبال 690 میلیارد دلاری به اینترنت اشیا


رشد سالانه این بازار هم در گزارش مذکور تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۷ درصد پیش‌بینی شده که در نوع خود جالب توجه است.


به گزارش ایتنا از فارس، اینترنت اشیا منجر به شکل‌گیری شبکه‌ای از اشیای فیزیکی مختلف خواهد شد که اتصال وسایل الکترونیکی، خودروها، ساختمان‌ها، لوازم خانگی و تقریبا هرچیز دیگری را به اینترنت ممکن می کند. زیرساخت‌های اینترنت اشیا نظارت و کنترل بر اشیا و لوازم مختلف را از راه دور ممکن می‌کند و از این طریق حجم بی‌سابقه‌ای از داده‌ها تولید خواهد شد.

افزایش استفاده از گوشی‌ها، تبلت ها و حسگرها بازار اینترنت اشیا را در سال‌های آینده پررونق می‌کند و نتیجه این امر از راه رسیدن خانه‌ها، شهرها و دیگر ابزار هوشمند خواهد بود، البته مهم‌ترین چالش برای بازار اینترنت اشیا نبود استاندارد صنعتی فراگیر و نگرانی‌های مربوط به حفظ امنیت و حریم شخصی خواهد بود.

در گزارش Credence Research بازار مذکور به شدت رقابتی توصیف شده و برترین شرکت‌های فعال در آن عبارت بوده‌اند از مایکروسافت ،گوگل، سیسکو، آی.بی.ام و سامسونگ. همچنین پیش‌بینی شده برخی شرکت‌ها برای گسترش فعالیت خود در این زمینه در سال‌های آینده به راه‌اندازی سرویس‌های کلود جدید و همین طور خرید برخی شرکت‌های نوپای خلاق روی آورند.
کد مطلب: 43461
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام