۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

کاهش 50 درصدی قیمت اینترنت برای سرویس‌های ایرانی

ایتنا- مسئولان می‌گویند قیمت اینترنت کمتر می‌شود و البته از نظر کیفی، 50 درصد بهبود داشته‌ایم.
کاهش 50 درصدی قیمت اینترنت برای سرویس‌های ایرانی


معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه پیش از این درباره شبکه‌ ملی اطلاعات آدرس‌های غلطی داده شده، گفت: با کاهش تعرفه دسترسی به سرویس‌های داخلی به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که کاربر نهایی طعم واقعی شبکه ملی اطلاعات را بچشد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربر نهایی بین مدیران عامل شرکت‌های رایتل، شاتل، آسیاتک، آپارات، تلوبیون و فیلیمو صبح امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات در محل این وزارتخانه به امضاء رسید.

محمدجواد جهرمی در این مراسم به ارائه‌ی توضیحاتی درباره تخفیفی که شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارائه‌کنندگان خدمات قائل شده پرداخت و اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز تبادل داده شبکه ملی اطلاعات به عنوان هسته اصلی این شبکه یکی از موضوعات اصلی که موجب تمایز شبکه ملی اطلاعات با شبکه بین‌المللی اینترنت می‌شود، بحث تعرفه دسترسی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه عنوان کرد: در واقع این تفاوت قیمت جهت ملموس‌تر شدن فعالیت‌های شبکه ملی اطلاعات است.

وی ادامه داد: زمانی انتقاد می‌شد که چرا شبکه ملی اطلاعات توسعه داده نمی‌شود، اما به هر حال مراحل اجرای این طرح فراز ‌و نشیب‌های اجتناب‌ناپذیری دارد.

جهرمی در ادامه با بیان این‌که دسترسی به خدمات نسل سوم و چهارم و یا شبکه فیبر نوری و همچنین سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی زیرساخت در این حوزه موجب توسعه اینترنت در کشور شده و زیرمجموعه‌های شبکه ملی اطلاعات نیز به شمار می‌روند، گفت: طی سال‌های گذشته بحث‌هایی درباره کیفیت اینترنت و لزوم بهبود آن مطرح بود که اکنون در برخی نقاط براساس شاخص‌های طراحی شده کیفی تا ۹ برابر ارتقا داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: البته در برخی نقاط هم میزان بهبود کیفیت در حد ۲۰ درصد بوده و در مجموع می‌توان گفت از نظر کیفی شرایط در کل کشور ۵۰ درصد بهبود یافته است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این هدف مهم دنبال می‌شود که به جای محتوای خارجی و ترویج آن از تولیدات بومی استفاده شود، بیان کرد: برای توسعه ICT کشور ما در شرکت ارتباطات زیرساخت از بخشی از درآمد خود گذشتیم.

وی ادامه داد: پیش از این برای خرید ۱۰ گیگابیت پهنای باند لازم بود شرکت‌ها هزینه‌ای معادل ۱.۷ میلیارد تومان به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت کند، اما اکنون به واسطه تخفیف‌های در نظر گرفته شده این رقم برای هر STM۱۰ به حدود ۹ میلیون تومان رسیده و با توجه به این‌که طی هفته‌های گذشته ما شش STM۱۰ واگذار کرده‌ایم در واقع می‌توان گفت در طول ماه حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان از درآمدهای شرکت‌ را به نفع توسعه ICT حذف کرده‌ایم.

جهرمی همچنین به شرکت‌های مختلفی که نسبت به عقد تفاهم‌نامه اقدام کرده بودند اشاره کرد و گفت: براین اساس شرایط به گونه‌ای پیش‌رفته که این شرکت‌ها تعرفه خود را برای محتوای داخلی تا حدود ۵۰ درصد کاهش داده‌اند و دیگر یک گیگابایت مصرف برای سایت آپارات یا فیلمیو به اندازه ۳۶۰۰ تومان قیمت نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال به مطالبی که در شبکه‌هایی مانند تلگرام منتشر می‌شود اشاره کرد و گفت: اکنون بخش عمده‌ای از مطالبی که بر روی تلگرام ارسال می‌شود حالت ویدئویی دارد، حال فرض کنید یک کاربر در طول ماه پنج گیگ دانلود داشته باشد که لازم است برای هر گیگابایت آن رقمی معادل ۳۶۰۰ تومان پرداخت کند، اکنون اگر این کاربر در قالب این تفاهم‌نامه از شبکه‌های مذکور برای دریافت فایل تصویری اقدام کند، هزینه او نصف خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری نسبت به پیوستن سایر ارائه‌کنندگان محتوا به این بخش افزود: از دیگر بخش‌هایی که جا دارد به این مرکز بپیوندد می‌توان به شبکه بانکی کشور، نظام مالیاتی، مراکز علمی و شبکه دولت اشاره کرد.

جهرمی همچنین تاکید کرد: برای آنکه شبکه ملی اطلاعات از شهریورماه با عرضه و سرویس‌دهی مناسبی فعالیت کند، لازم است این بخش‌ها به آن بپیوندند. پیش از این نیز وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که در خصوص شبکه ملی اطلاعات گاهی اطلاعات و آدرس غلط داده شده است، اما ما اکنون امیدواریم با اتفاقاتی که در تغییر تعرفه استفاده از محتوای داخلی رخ داده مردم طعم واقعی این شبکه را درک کنند و به یاد داشته باشند که شبکه ملی اطلاعات محدودیت نبوده و شکوفایی فناوری در داخل کشور به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان صحبت های خود نیز به پیگیری تغییر تعرفه‌های ارتباطی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دست بررسی است اشاره کرد و گفت: کاهش تعرفه‌ای که به واسطه عقد این تفاهم نامه در برخی شرکت‌های ارائه کننده خدمات ارائه شده با تعرفه‌های کلی متفاوت است و در نهایت در تعیین تعرفه‌های جدید اینترنت نیز این موضوع مورد توجه قرار دارد که برای دسترسی به محتوای داخلی هزینه‌های پائین‌تری در نظر گرفته شود.
کد مطلب: 43448
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما اینترنت ارزان لازم داریم نه فیلترنت تحت نظر!
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت در ایران تهدید امنیتی محسوب میشه و تمام برنامه هایی که در پیش گرفته اند برای مقابله با این تهدید است. شبکه ملی هم طرحی است برای مبارزه با اینترنت و مردم دیر یا زود میفهمند چرا طرفداران پر و پا قرص ایجاد محدودیت و فیلترینگ و مخالفان شبکه های اجتماعی اینطور برای شبکه "ملی" یقه پاره میکنند. خواهند فهمید که هدف این شبکه صداوسیما سازی اینترنت است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
مگه قرار نبود استفاده از محتوای داخلی یک دهم اینترنت بین الملل باشه ؟
این که تازه نصف شده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام