۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵

کمک دستیار صوتی گوشی آیفون به نجات کودک یک ساله

ایتنا- "سیری"‌ که ابزاری تفریحی محسوب می‌شد، جان یک کودک را نجات داد!
کمک دستیار صوتی گوشی آیفون به نجات کودک یک ساله


یک مادر استرالیایی از دستیار صوتی گوشی آیفون به نام Siri برای درخواست ارسال آمبولانس به منظور انتقال کودک یک ساله‌اش به بیمارستان استفاده کرد و وی را از مرگ حتمی نجات داد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از فایومک، این مادر که مشغول احیای نوزاد خود با استفاده از روش تنفس مصنوعی بود و به همین علت نمی توانست از دستانش برای تماس با اورژانس استفاده کند، از نرم‌افزار سیری گوشی آیفون که قادر به درک فرامین صوتی است استفاده کرد و با بیان جمله "سلام سیری، آمبولانس خبر کن" به سرعت توانست فرزندش را به بیمارستان منتقل کند.

استیسی گلیسون مادر نوزاد به خبرنگاران گفته که نجات جان نوزاد خود که برای مدتی قادر به تنفس نبوده را مدیون استفاده از فناوری برای تسریع اقدامات اورژانسی است، زیرا برنامه سیری به سرعت ارتباط وی را با اورژانس برقرار کرده و این مادر توانسته با مسئولان مربوطه تماس برقرار کند.

این ماجرا سه ماه قبل اتفاق افتاده، اما تنها زمانی علنی شده که خانم گلیسون برای تشکر با شرکت اپل تماس گرفته است. وی در این مورد گفته است: من خیلی از سیری استفاده می کنم و همیشه تصور می‌کردم یک ابزار تفریحی است. اما حالا همیشه آن را فعال نگه می دارم.

سال گذشته نیز یک نوجوان که از ساعت اپل استفاده می کرد با استفاده از امکانات این ساعت متوجه غیرعادی شدن ضربان قلب خود شد و لذا با مراجعه به بخش مراقبت های ویژه جان خود را نجات داد.
کد مطلب: 43439
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام