۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹

خطرات استفاده بیش از حد نوجوانان از اینترنت

ایتنا- اینترنت پدیده عجیب و جذابی است که زندگی همه مارا تحت تاثیر قرار داده، اما کودکان در برابر برخی آسیب‌هایش بی‌دفاع‌ترند.
خطرات استفاده بیش از حد نوجوانان از اینترنت


شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه در گزارشی اعلام کرد که کارشناسان علوم اجتماعی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از استفاده بیش از حد نوجوانان از فضای مجازی به طور جدی هشدار می‌دهند.


به گزارش این شبکه خبری فرانسوی، همزمان با پیشرفت تکنولوژی و 'مجازی شدن زندگی بشر' کارشناسان علوم اجتماعی به خانواده‌ها درباره استفاده بیش از حد و نابه جای کودکان و نوجوانان از دنیای مجازی هشدار می‌دهند.

این کارشناسان و پدران و مادران توصیه می‌کنند بر رفتار فرزندان خود نسبت به استفاده از چنین شبکه‌های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند.

این روزها استفاده نابه جای کودکان و نوجوانان از فضای اینترنتی به ویژه شبکه‌های اجتماعی به معضلی جدی برای پدران و مادران تبدیل شده است.

پیام‌های زننده، تهدیدهای جنسی، اظهارات زننده‌ای که علیه افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی نوشته می‌شود، نمونه‌هایی از این مزاحمت‌هاست که این روزها میلیون‌ها کودک ونوجوان اروپایی با آن رو به رو هستند.

در بسیاری از موارد مشاهد شده که فشارهای روحی و روانی به افراد آن چنان شدید است که فرد مجبور به خودکشی می‌شود.

کارشناسان علوم اجتماعی با اعلام اینکه اکنون در منطقه‌ای مانند اروپا حدود ۹۳ درصد نوجوانان از اینترنت استفاده می‌کنند، بر ضرورت محافظت از فرزندان در فضای مجازی اینترنتی تاکید دارند.

آنها معتقدند فضای مجازی مکانی است که فرزندان برای فرار از نگاه و نظارت پدر و مادرشان به آن پناه می آورند.
مزاحمت‌های اینترنتی در اروپا آن چنان برای پدر و مادرها مشکل ساز شده که برخی آنها که فرزندانشان قربانی این گونه مزاحمت‌ها شده‌اند، با راه اندازی مراکز خیریه، درباره خطرات ناشی از نداشتن نظارت بر کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت به اطلاع رسانی اقدام می‌کنند.

کارشناسان علوم اجتماعی به پدر و مادرها هشدار می‌دهند که نباید نظارت بر فرزندان خود را حین حضور در فضای مجازی نادیده بگیرند.
کد مطلب: 43360
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام