۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶

رشد ۱۲ درصدی بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM طی سال ۲۰۱۵

ایتنا - IBM همچنان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در جهان محسوب می‌شود و بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد.
رشد ۱۲ درصدی بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM طی سال ۲۰۱۵


بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، ارزش بازار جهانی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) طی سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۶.۳ میلیارد دلار بوده که این رقم از بازار ۲۳.۴ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۲ درصد بیشتر است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفورمیشن-منیجمنت، «جولیان پولتر» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی واگذاری و خرید شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزارهای CRM به میزان گسترده صورت گرفته است. در این دوره زمانی شش ساله می‌توان به بیش از ۳۰ واگذاری بزرگ اشاره کرد.»

بررسی‌های گارتنر نشان داد پنج شرکت نرم‌افزاری بزرگ در حوزه CRM بیش از ۴۵ درصد این بازار را طی سال ۲۰۱۵ در اختیار داشته‌اند. سهم این شرکت‌ها نسبت به سال ۲۰۱۴ تفاوت اندکی را تجربه کرده است و البته Adobe توانسته خود را به عنوان رتبه پنجم این لیست معرفی کند.

گارتنر توضیح داد IBM همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در جهان محسوب می‌شود و بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد.

 

پولتر همچنین افزود: «رشد نرم‌افزارهای CRM به دنبال افزایش درآمدزایی از خدمات پردازش ابری صورت گرفته است و بر اساس آن نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات که با نام SaaS شناخته می‌شوند محبوب‌ترین مدل بین سازمان‌های جهانی هستند.»

طی سال ۲۰۱۵ میزان درآمد حاصل از فروش نرم‌افزارهای SaaS در بازار جهانی رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرده است که این رقم نسبت به رشد نرم‌افزارهای CRM طی یک سال گذشته دو برابر بیشتر است.
 
کد مطلب: 43315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام