۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۰

تضاد دردسرساز خودروهای بدون راننده با قانون نیم‌قرن پیش

ایتنا- به‌تازگی مقامات قانونی در ایالات متحده بر سر قانونی که مانع از فعالیت خودروهای بدون راننده در این کشور می‌شود به عدم توافق رسیده‌اند و تلاش برای تغییر این قانون 46 ساله همچنان ادامه دارد.
تضاد دردسرساز خودروهای بدون راننده با قانون نیم‌قرن پیش


به‌تازگی مقامات قانونی در ایالات متحده بر سر قانونی که مانع از فعالیت خودروهای بدون راننده در این کشور می‌شود به توافق نرسیده‌اند و تلاش برای تغییر این قانون ۴۶ ساله همچنان ادامه دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، ایالات متحده آمریکا مدعی است که در زمینهٔ فناوری‌های مختلف به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان جهان عمل می‌کند ولی در برخی از موارد شاهد قوانین تاریخ گذشته و مضحکی هستیم که مانع از پیشرفت فناوری در این کشور می‌شوند.

اخیرا برخی از سناتورهای ایالت نیویورک در امریکا با استناد به قانونی متعلق به سال ۱۹۷۱ خواستار توقف فعالیت در زمینهٔ خودروهای بدون راننده در آمریکا شده‌اند.

 
این قانون بر این امر تاکید دارد که یک دست راننده باید در هر شرایطی در هنگام حرکت خودرو بر روی فرمان قرار داشته باشد که این امر در خودروهای بدون راننده بسیار مضحک به نظر خواهد رسید.

حال گروهی از سناتورها در حال تلاش هستند تا مخالفان را متقاعد سازند تا بتوان قانون جدیدی را به‌جای قانون ۴۵ ساله یاد شده به تصویب رسانده و فرایند فعالیت خودروهای بدون راننده را تسریع نمایند.

اکنون باید به انتظار نشست با برنده جدال میان سناتورهای سنتی و دوست داران فناوری بتواند آینده خودروهای بدون راننده در این کشور را تعیین نماید.
 
کد مطلب: 43313
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام