۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۷

خیابان‌های استرالیا در خدمت معتادان به تلفن همراه

ایتنا- دولت استرالیا در پایان سال جاری میلادی چراغ‌های راهنمایی ویژه‌ای را بر روی زمین چهارراه‌ها نصب خواهد کرد تا بتواند قرمز یا سبز بودن چراغ را به عابرانی که دائما به تلفن همراه خود مشغول هستند یادآور شود.
خیابان‌های استرالیا در خدمت معتادان به تلفن همراه


دولت استرالیا در پایان سال جاری میلادی چراغ‌های راهنمایی ویژه‌ای را بر روی زمین چهارراه‌ها نصب خواهد کرد تا بتواند قرمز یا سبز بودن چراغ را به عابرانی که دائما به تلفن همراه خود مشغول هستند یادآور شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، به نظر می‌رسد که استرالیایی‌ها به‌شدت نگران سلامت شهروندان خود به‌خصوص افرادی که به‌صورت بی‌رویه از تلفن همراه استفاده می‌کنند هستند.

طرح جدید دولت استرالیا برای حفاظت از این افراد شامل نصب چراغ‌های راهنمایی بر روی زمین در چهارراه‌ها است که موجب می‌شود تا حتی اگر سر عابران پایین باشد نیز موفق به دیدن وضعیت چراغ راهنمایی بشوند.


این اقدام می‌تواند تا حد زیادی از تصادف‌های شهری به‌واسطه استفاده از تلفن همراه بکاهد زیرا بسیاری از تصادف‌های شهری اخیر جهان براثر ورود بی‌موقع عابران پیاده‌ای که به تلفن همراه خود مشغول بوده‌اند به خیابان اتفاق افتاده است.

این پروژه قرار است تا از ماه دسامبر سال جاری میلادی آغاز شده و نخستین فاز آن در ایالت نیو ساوت ولز و شهر سیدنی به اجرا در خواهد آمد.

شایان‌ ذکر است که پیش‌ازاین نیز طرحی مشابه در کشور آلمان ارائه شده بوده است که البته هیچ‌گاه به مرحله عملیاتی شدن نرسیده بود.
 
کد مطلب: 43311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام