۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳

پیچیده شدن ماجرای گوگل و مراکز مالیاتی فرانسه

ایتنا - ماجرای مالیات معوقه گوگل چندی پیش موجب حمله پلیس فرانسه به دفتر گوگل شده بود.
پیچیده شدن ماجرای گوگل و مراکز مالیاتی فرانسه


به نظر می‌رسد که ماجرای مالیات معوقه که چندی پیش موجب حمله پلیس این کشور به دفتر گوگل شده بود با کوتاه آمدن فرانسوی‌ها همراه نخواهد شد و گوگل مجبور به پرداخت رقمی سنگین به این کشور خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget،چندی پیش بود که شرکت گوگل در کشور انگلستان با مشکل مالیاتی بسیار شدیدی دست‌به‌گریبان شد ولی توانست تا با مذاکره با دولت این کشور این موضوع را به شکلی مسالمت‌آمیز حل کند.

حال با وقوع موردی مشابه در کشور فرانسه به نظر می‌رسد که راهکارهای مسالمت‌آمیز راه به‌جایی نخواهند برد و گوگل به‌احتمال فراوان مجبور به پرداخت رقمی هنگفت به دولت فرانسه خواهد شد.

 

بر اساس گزارش‌های منتشرشده به نظر می‌رسد که دولت فرانسه در محاسبات خود یادآور شده است که گوگل رقم نجومی ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار مالیات به این کشور بدهکار است.

با این‌ حال مسئولان گوگل اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد دولت فرانسه قصد مذاکره ندارد و در صورتی‌ که گوگل بخواهد به ارائه خدمات خود در این کشور ادامه بدهد تنها می‌توان با پرداخت این مبلغ مجوز این کار را به دست آورد.

به‌ این‌ ترتیب باید منتظر ماند تا کشورهای دیگر نیز با تاکتیک مشابه به سراغ گوگل رفته و فشار را بر روی این شرکت آمریکایی افزایش دهند که مسلما می‌تواند موجب ایجاد تنش مابین سیلیکون‌ولی و اتحادیه اروپا گردد.
 
کد مطلب: 43303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام