کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه ربات با صورت لمسی

خبرگزاری فارس , 12 خرداد 1395 ساعت 9:23

ایتنا- شرکت ایسوس در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان ربات خانگی ۵۹۹ دلاری با صورت حساس به لمس دست انسان عرضه کرده است.




ربات جدید که زنبو نام گرفته یک دستیار شخصی است که می‌تواند از افراد کهنسال مراقبت کند یا برای بچه‌ها داستان بخواند.


به گزارش ایتنا از فارس، این ربات شصت سانتیمتری با چرخ‌هایی که دارد، به راحتی به اطراف حرکت می‌کند و نمایشگری دارد که قادر به نشان دادن چهره‌ای خندان و برقراری تماس‌های ویدئویی و همین‌طور نمایش فیلم و فایل‌های ویدئویی است.

جانی شین رئیس شرکت ایسوس با نمایش این ربات در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری در شهر تایپه به آن چند فرمان صوتی داد و از ربات یاد شده خواست تا در حین گشت‌زنی در برابر حضار به سوالات وی پاسخ دهد.

سپس این ربات به سوالی در مورد توان خود برای عکاسی پاسخ داد و از خود و حضار در صحنه عکس سلفی گرفت. هنوز مشخص نیست زنبو چه زمانی برای فروش عرضه می‌شود. جانی شین اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش جمعیت کهنسال در ژاپن این ربات وظایف مهمی را بر عهده بگیرد و با امکان‌پذیر کردن استفاده از شبکه‌های اجتماعی با فرامین صوتی و برقراری تماس‌های تلفنی ویدئویی به کاهش شکاف بین نسلی کمک کند.

همراه با این ربات یک دستبند هوشمند عرضه می‌شود که در صورت افتادن یا وقوع مشکل برای یک فرد کهنسال از طریق یک برنامه تلفن همراه به اقوام و خویشاوندان وی هشدار می‌دهد. این ربات قابلیت روشن و خاموش کردن لامپ‌ها، تلویزیون و کنترل دیگر لوازم خانگی را هم خواهد داشت.


کد مطلب: 43266

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43266/عرضه-ربات-صورت-لمسی

ايتنا
  https://www.itna.ir